انرژی‌های پاکمحیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدنهوا

برقی سازی خودروها به کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا کمک می‌کند

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرد که برقی سازی خودروها به کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا کمک می‌کند.

احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه به برکت مجاهدت‌های شهید آیت الله رئیسی و پیگیری شهرداری تهران به صورت عملی گامی در حوزه برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی برداشته شد، گفت: روز گذشته ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی تحویل داده شد و ۲۰۰ دستگاه در اختیار رانندگان قرار گرفت و باید مردم شیرینی این اتفاق را بچشند.

وی با اشاره به اینکه برقی سازی به کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا کمک می‌کند و  اساسا این سوال مطرح می‌شود که آیا مردم نباید خودروهای با کیفیت سوار شوند؟ ابراز امیدواری کرد که برقی سازی در حوزه خودرو و موتور ادامه داشته باشد و گفت: قطعا آیندگان ما را با این اقدامات قضاوت خواهند کرد و ما وظیفه داریم که شرایط را بهتر پیش ببریم و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه قیمت این تاکسی ها بالاست و رانندگان توان پرداخت هزینه آن را ندارند، گفت: مابه التفاوت کاهش مصرف سوخت را باید وزارت نفت بپردازد. رئیس جمهور شهید این موضوع را دنبال می کرد که آن حادثه رخ داد. امیدواریم این تسهیلات پرداخت شود تا رانندگان بتوانند از شرایط استفاده کنند.

زهرا شمس احسان نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختار دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حذف شده است و این در حالی است که برنامه ریزی‌ها در شهر باید متناسب با نیاز سنجی مردم باشد و نباید سلیقه شخصی مدیران در این زمینه اعمال شود، گفت: سوابق نشان داده واگذاری امور به یک بخش پژوهشی دیگر ناموفق بوده و دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی وظایف کلیدی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ارزیابی تأثیرات اجتماعی پروژه‌های شهری، سنجش میزان رضایتمندی شهروندان، سنجش پیوست های اجتماعی و زیست محیطی از جمله این وظایف است که بر اساس دستورالعمل ها باید از سوی این دفتر ابلاغ شود، اظهار کرد: قطعا مشکلات جدی را در پی حذف این ساختار شاهد خواهیم بود و  سنجش نظرات شهروندان توسط مرکز مطالعات نشان داده که خروجی مناسبی حاصل نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت بالای موضوعات فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد تا شهرداری از حذف و ادغام این ساختار جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا