محیط زیست

کافی نبودن کاهش انتشار ۵۵ درصدی کربن دی اکسید در اروپا

رهبران اتحادیه اروپا توافق کرده اند تا انتشار گازهای گلخانه ای را نسبت به سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰ ۵۵ درصد کاهش دهند، در صورتی که هدف قبلی کاهش حداقل ۴۰% تا سال ۲۰۳۰ بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری CNBC، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، صبح جمعه خبر را از طریق توئیتر تأیید کرد و اروپا را رهبر مبارزه با تغییر اقلیم توصیف کرد. هدف جدید در اجلاس سران در بروکسل بلژیک محقق شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن ما را در یک مسیر روشن برای رسیدن به اهداف آب و هوا در سال ۲۰۵۰ قرار می دهد.

پذیرش هدف ۵۵٪ توسط اتحادیه اروپا در آستانه اجلاس جاه طلبی اقلیم این هفته است که با همکاری ایتالیا و شیلی به میزبانی سازمان ملل، انگلیس و فرانسه برگزار می شود.

هفته گذشته دولت انگلیس اعلام کرد که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح انتشار در سال ۱۹۹۰ حداقل ۶۸٪ کاهش را هدف قرار می دهد. انگلیس در ژانویه ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا را ترک کرد.

هدف تجدید نظر شده ۲۰۳۰ اتحادیه اروپا اکنون به یک چراغ سبز از پارلمان اروپا نیاز دارد، یک نهاد قانونگذار که مستقیما انتخاب شده و خواستار کاهش ۶۰ درصد انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان این دهه است.

از جمله کسانی که به این خبر واکنش نشان دادند، جایت گوتلند، نماینده پارلمان اروپا و گزارشگر پارلمان اروپا در مورد قانون اقلیم اروپا بود.

گوتلند از طریق توییتر اظهار کرد: نباید گمان کرد کاهش ۵۵ درصدی برای رسیدن به آب و هوای پاک کافی است. وی گفت: من از نمایندگان منتخب در پارلمان اروپا مأموریت قوی دارم که خواستار جاه طلبی بیشتر باشم. من قصد دارم هنگام دیدار و مذاکره این کار را انجام دهم.

این هفته پنجمین سالگرد معاهده‌ی پاریس در تغییرات آب و هوایی است، قرارداد مهمی که تلاش می‌کند گرمایش زمین را خیلی پایین‌تر از ۲ درجه‌ی سانتیگراد بالاتر از دوران قبل از صنعتی شدن و افزایش دما را تا ۱.۵ درجه‌ی سانتیگراد نگه دارد./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا