محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

امکان استفاده از تسهیلات محیط زیستی توسط واحدهای برخی واحدهای صنعتی

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی که فعالیت آن‌ها به نوعی به محیط زیست به ویژه جلوگیری از تخریب زیست محیطی، آلاینده‌ها و پسماند گره خورده است می‌توانند به صندوق مراجعه و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

علی عبدی‌زاده روز سه‌شنبه، ۲۲ خرداد در حاشیه سفر رییس سازمان محیط زیست به استان البرز و افتتاح پروژه‌های محیط زیستی در البرز اظهار کرد: خروجی عملکرد و تخصیص تسهیلات از طریق این صندوق نمونه موفقی برای حل بخشی از مشکلات زیست محیطی در البرز بوده است.

وی افزود: هدف اصلی این صندوق رفع آسیب‌های محیط زیستی در گوشه و کنار کشور است.

این مسئول تصریح کرد: ما در حوزه پرداخت تسهیلات از دو بانک ملی و توسعه تعاون در دو سال گذشته اعتباراتی دریافت کردیم که برمبنای آن در مجموع چیزی در حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی کردیم.

عبدی زاده اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات تا کنون پرداخت و بخشی از آن نیز در حال پرداخت است.

این مسئول اظهار کرد: برای توسعه تصفیه خانه شهرک بهارستان با پیش بینی ۱۰ میلیارد تومانی پروژه شش میلیارد را تامین مالی کردیم.

رئیس صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه بخشی هر منابع مالی این صندوق از منابع بانکی و بخش دیگر آن محل انتشار اوراق سبز تامین می‌شود، گفت: البته به دنبال ایجاد صندوق سبز هم هستیم که به کمک‌ این دو منبع تامین مالی بیاید.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که فعالیت آن‌ها به نوعی به محیط زیست به ویژه جلوگیری از تخریب زیست محیطی، آلاینده‌ها و پسماند گره خورده است می‌توانند به صندوق مراجعه و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: البته اولویت با طرح‌های فناورانه و تکنولوژیکی است که نرخ بهره وری زیادی داشته باشد.

 مجید درگی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز هم با اشاره به اینکه ۱۲ پروژه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها از محل صندوق ملی محیط زیست سهم داشتند.

مدیرکل محیط زیست البرز در ادامه با اشاره به اینکه نخستین پروژه قابل افتتاح فاز اول تصفیه خانه شهرک صنعتی بهارستان بود، ادامه داد: این پروژه اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال مصرف کرد.

درگی همچنین به اجرای پروژه منحصر به فرد سیستم نوین تصفیه خانه در یک دامداری اشاره کرد و افزود: این مجموعه نیز که می‌تواند به عنوان الگوی دیگر واحدها قرار بگیرد، توان تصفیه ۱۴۰ متر مکعب پساب را دارد.

وی یادآور شد: معضل تهویه سه واحد بزرگ تولید فولاد با صرف اعتبار ۲۰، ۴۰ و ۶۰ میلیارد تومانی برطرف شد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا