محیط زیست

هیچ پروژه‌ای بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ‌زنی نخواهد شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: هدف دولت از سفرهای استانی صرفا به منظور انجام طرح‌های بر زمین مانده و پیگیری مصوبات است، به گونه‌ای که هیچ پروژه‌ای بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ‌زنی نشود.

علی سلاجقه دوم شهریورماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: نباید مسئول و خادمی نسبت به مردم بی‌توجهی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور در زیرساخت‌های توسعه مشکل دارد، افزود: متاسفانه با طبیعت خوب برخورد نکردیم، از طرفی در بحث تغییر اقلیم که تمام ارکان کشور و جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لازم است مدیریت صورت گیرد.

سلاجقه گفت: محیط زیست در بعد بین‌الملل به عنوان پیشقراول دیپلماسی سیاسی کشور قرار دارد و ظرفیت‌های محیط‌زیست به راحتی می‌تواند منجر به ارتباط نزدیک دولت‌ها و ملت‌ها شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  یادآور شد: سال گذشته نشست وزرای منطقه‌ای محیط زیست برگزار شد و منجر به ایجاد سازمان، دبیرخانه و صندوق منطقه‌ای محیط زیست شد، از طرفی مجمع عمومی ملل متحد جمهوری اسلامی را به عنوان میزبان بین‌المللی گرد و غبار قرار داد که در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه میزبان حداقل ۵۰ وزیر محیط زیست دنیا خواهیم بود، همچنین ۲۱ تیرماه باتوجه به برگزاری اجلاس منطقه‌ای محیط زیست در تفهیم مقابله با گرد و غبار، به عنوان روز مقابله باگرد و غبار در تاریخ جهان ثبت شد.

وی عنوان کرد: اخیرا کار کارشناسی با کشور عراق انجام شده و کار عملیاتی برای شش استان که به عنوان منشاهای برداشت گرد و غبار بوده آغاز شده است.  

سلاجقه اضافه کرد: محیط زیست تلاش کرده موانع را برطرف و تا جایی که امکان دارد شاخص‌ها را حفظ و توسعه دهد، قطعا تلاش می‌کنیم بن‌بستی برای محیط‌زیست باقی نگذاریم.

به گفته وی، کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مساله اقتصادی مشکلاتی دارد که باید آن‌ها را مدیریت کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: دولت خودرا مکلف می‌داند که چهارمحال و بختیاری را در همه شاخص‌ها و در حد خود ارتقا دهد، از طرفی طبق بازدیدهای انجام شده ارتقای تالاب گندمان به شهر تالابی در حد ملی و بین‌المللی پیگیری خواهد شد، همچنین طرح جامع تالاب چغاخور که همزمان با مباحث گردشگری و طبیعت‌گردی است کمک‌هایی از سوی صندوق ملی محیط‌زیست و مجموعه اعتبارات استانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هدف دولت از سفرهای استانی صرفا به منظور انجام طرح‌های بر زمین مانده و پیگیری مصوبات است، به گونه‌ای که هیچ پروژه‌ای بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ‌زنی نشود.

سلاجقه در پایان به برخی از پروژه‌های انتقال آب اشاره کرد و گفت: سد خرسان ۳، دارای مجوز است اما مجوز لازم برای انتقال آب از این سد وجود ندارد، همچنین دلیل خشک شدن چشمه‌های چندین ساله را تغییر اقلیم دانست.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا