هوا

عباسی: از ۲۲۰ حکم قانون هوای پاک فقط ۲۰ حکم کاملاً اجرایی شده است

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرایی نشدن کامل احکام قانون های پاک توسط دستگاه‌های متولی اظهار کرد: بنای ما بر این است تا در بودجه سال ۱۴۰۲ منابعی برای قانون هوای پاک تامین کنیم تا دستگاه‌های مختلف وارد مرحله اجرای این قانون شوند.

علیرضا عباسی با اشاره به وجود ۲۲۰ حکم اجرایی در زمینه قانون هوای پاک گفت: در حوزه آلودگی هوا دستگاه‌های مختلفی مسئولیت دارند که متاسفانه به تکالیف خود عمل نکردند؛ بر اساس گزارشی که از سوی دیوان محاسبات ارائه شده، از تقریباً ۲۲۰ حکمی که در حوزه قانون هوای پاک وجود دارد، تنها ۲۰ حکم بطور کامل اجرایی است. از ۲۰۰ حکم باقی مانده ۱۴۰ حکم ناقص اجرا شده است و نسبت به اجرای ۶۰ حکم دیگر حتی ورود نشده است.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات قاطع درباره موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: وقتی به سازمان محیط زیست به عنوان متولی اجرای قانون هوای پاک مراجعه می‌کنیم، می‌گویند که اجرای این قانون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و بودجه کافی در اختیار ندارند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست عنوان کرد: بنای ما بر این است تا در بودجه سال ۱۴۰۲ منابعی برای قانون هوای پاک تامین کنیم تا دستگاه‌های مختلف وارد مرحله اجرای این قانون شوند. در تدوین برنامه هفتم توسعه و همچنین در بودجه‌های سالانه کشور باید توجه ویژه‌ای به موضوع محیط زیست داشته باشیم.

عباسی تاکید کرد: بنای ما در کمیسیون کشاورزی بر این است که جلسات متعددی را با وزارت کشاورزی و نیرو و سازمان محیط زیست برگزار کنیم تا بتوانیم در موضوع محیط زیست در حوزه بودجه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا