پسماند و بازیافت

روزانه ۴۰ تن کاغذ در مشهد بازیافت می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از تولید روزانه ۴۰ تن کاغذ کرافت سفید در مجتمع صنعتی بازیافت مشهد، از طریق پردازش پسماندهای تولید شده در سطح شهر خبر داد.

علی نجفی ، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر مشهد روزانه به صورت میانگین حدود دو هزار تن پسماند خانگی تولید می‌شود که از این میزان حدود ۲۰ درصد قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه تولید را دارد.

وی افزود: مجتمع صنعتی بازیافت مشهد کارخانه‌های مختلفی از جمله بازیافت کاغذ، بازیافت لاستیک، بازیافت آسفالت و بازیافت قطعات الکترونیکی دارد تا با احیای این مواد ارزشمند، علاوه بر بهره‌وری اقتصادی محیط زیست نیز حفظ شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات بین‌المللی انجام شده برای تولید هر تن کاغذ نیاز به قطع بیش از ۱۷ اصله درخت با ارتفاع بیش از ۱۲ متر، قطر میانگین تنه ۲.۱ متر و مصرف ۶۰ مترمکعب آب است؛ آماری که زنگ خطر جدی برای حفظ محیط زیست کشورمان به ویژه در شرایطی است که با بحران منابع آبی مواجه هستیم.

نجفی تصریح کرد: کارخانه بازیافت کاغذ مشهد در فضایی به وسعت هشت هزار مترمربع فعال است و روزانه ۴۰ تن رول کاغذ تولید می‌کند که می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از قطع روزانه بیش از ۶۸۰ اصله درخت تنومند داشته باشد.

وی گفت: با توجه به فعالیت سامانه‌های هوشمند جمع‌آوری پسماند خانگی و تجاری در شهر مشهد شامل اپلیکیشن‌های اکو، بهروب و بازیست، از تمام شهروندان تقاضا می‌شود با استفاده از این بسترها، نسبت به تحویل پسماندهای خشک به ویژه کاغذ اقدام کنند تا علاوه بر بهره‌مندی از مزایای اقتصادی حاصل از فروش این کاغذهای باطله و بازگشت ارزش ریالی آن به سبد خانوار، به حفظ محیط زیست کشورمان کمک شود./منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا