آب

ما تقریباً ۲۰ برابر میانگین جهانی آب مصرف می‌کنیم

مدیرعامل آب منطقه ای البرز گفت: بدون شک اگر وضعیت امروز را مدیریت نکنیم، در سال‌های آتی با چالش‌های جدی‌تری در حوزه تامین آب مواجه خواهیم شد.

داود نجفیان با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی امروز به دغدغه‌ای بین المللی تبدیل شده و منحصر به کشور خاصی نیست، اظهار کرد: بحران آب یکی از جدی‌ترین معضلات زیست محیطی است که بسیاری از کشورها را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم، بهره برداری بی رویه از منابع آبی، کاهش بارندگی و رشد جمعیت باعث شده طی چند دهه گذشته کشور ما با مشکل جدی آب مواجه باشد.

وی با اشاره به کاهش بارش‌های امسال در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۳ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که این کاهش تاثیر خود را در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی گذاشته است.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به بهره برداری بی رویه از ظرفیت آبخوان‌ها، هر سال شاهد افت آبخوان‌ها و فرونشست‌های جدی در گوشه و کنار کشور از جمله البرز هستیم.

نجفیان اضافه کرد: بدون شک اگر وضعیت امروز را مدیریت نکنیم، در سال‌های آتی با چالش‌های جدی تری در حوزه تامین آب مواجه خواهیم شد.

وی توضیح داد: رفع چالش‌های آب به تنهایی از عهده وزارت نیرو برنمی‌آید و همه مصرف کنندگان باید نسبت به مدیریت مصرف حساسیت لازم را به خرج دهند.

نجفیان اظهار کرد: یکی از دلایلی که مدیریت مصرف آب در کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد، واقعی نبودن قیمت آن است و همین باعث شده ارزش این نعمت خدادادی به درستی در ذهن مردم نهادینه نشود.

مدیرعامل آب منطقه ای البرز گفت: متوسط مصرف روزانه آب در کشور ما ۲۵۰ لیتر است این درحالی است که میانگین مصرف جهانی ۱۴ لیتر است.

وی گفت: بدون شک اگر قیمت آب واقعی شود بخشی از مشکل مدیریت مصرف رفع خواهد شد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا