انرژی‌های پاک

آغاز به‌کار ۶ نیروگاه خورشیدی در اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از آغاز به‌کار شش نیروگاه خورشیدی در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری اصفهان، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و اجرای پروژه‌های مربوط به آن است که بخش مهمی از آن امسال با کمک شورای اسلامی شهر محقق می‌شود.

مهدی بقایی اظهار کرد: از سال ۸۵ تاکنون حدود ۶۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در شهر اصفهان ایجاد شده است و در این در حالی است که امسال به همان اندازه (۶۰۰ کیلووات) نیروگاه در اصفهان ایجاد می‌کنیم، یعنی ماحصل یک روند ۱۵ ساله، طی تنها یک سال در اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث ۱۹ نیروگاه در اصفهان برنامه‌ریزی شده است که در حال حاضر شش نیروگاه در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد و از شهریورماه سال جاری آغاز به کار می‌کند، افزود: سایر نیروگاه‌ها نیز به ترتیب تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در این زمینه افق بلندی را برای شهر در نظر گرفته است، چنان‌که بر اساس پیشنهادی که به صندوق توسعه انرژی ارائه داده‌ایم، تا سال ۱۴۰۵ حدود ۲۷ درصد از برق شهری از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهد شد که این میزان تا سال ۱۴۱۰ به ۷۰ درصد و تا سال ۱۴۱۵ به صددرصد می‌رسد./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا