محیط زیست

اندر مصائب محیط زیستی رزهای ولنتاین

در روز ولنتاین گلفروشی‌های پاریس سعی دارند از مشتریان خود بخواهند گل رز نخرند، آنها معتقد هستند این اقدام هزینه های اکولوژیکی بسیاری بر محیط زیست تحمیل می کند.

به گزارش از رویترز، روز ولنتاین در شهر عشق، پاریس، امسال کمی متفاوت است. هشدارهایی درباره تاثیرات مخرب خرید گل رز در این روز بخصوص به گوش می رسد.

بیشترین رزها در روز ولنتاین در پاریس فروخته می شود و بالاترین دوره فروش این گیاهان برای تولید کنندگان رز در همین روز است. اما این رزها بیشتر از طریق هواپیما از کشورهایی چون کنیا وارد می شود، یعنی افزایش انتشار گاز دی اکسید کربن در جو.

این گاز باعث گرمایش بیشتر زمین می شود.

گلفروش های فرانسوی حالا نگران عواقب زیست محیطی فروش گلهای روز ولنتاین هستند. آنها می گویند این تجارت به کره زمین آسیب جدی می زند. بنابراین می توان با جایگزین هایی چون پرورش محلی گل از این عواقب در امان ماند.

اما آنها با چالشی بزرگ دست به گریبان هستند. مقابله با سنت خرید رز قرمز در روز ولنتاین نیرویی بسیار می طلبد. سنتی که در بسیاری از جوامع دیرینه است.

کارشناسان فرانسوی می گویند گل رز در این آب و هوا و در این منطقه جغرافیایی به زحمت عمل می آید و بنابراین باید از کشورهای دیگر وارد شود.

آنها در حال طراحی کمپین هایی هستند برای جایگزینی گل رز.

اما رفتارهای قدیمی و سنتی به زحمت جایگزین می شوند و یا کنار گذاشته می شوند. گلفروش ها از مردم می خواهند به جای گل روز لاله بخرند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا