محیط زیست در صنعت و معدنمحیط‌زیست و فناوریهوا

کاهش حجم آلودگی محیطی به وسیله فن‌های کمکی دستگاه غبارگیر کوره‌های پاتیلی

یک شرکت فولادی در راستای بهبود مستمر و توسعه پایدار محیط زیستی اقدام به طراحی و اجرای فن‌های کمکی دستگاه غبارگیر کوره‌های پاتیلی، کرده است.

به گزارش از یزد و به نقل از روابط شرکت فولاد آلیاژی ایران، این مجموعه فولادی در راستای تحقق توسعه پایدار با رویکرد حفظ محیط‌زیست و با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و ساخت فن‌های کمکی سیستم غبارگیر کوره‌های پاتیلی در برنامه خود قرار داده و به مرحله اجرا درآورده است.

محمدعلی کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اظهار کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش حجم غبار داخل سالن فولادسازی، از پراکنش غبار به بیرون از سقف فولادسازی، جلوگیری به عمل آورده است.

وی افزود: شرکت فولاد آلیاژی با اختصاص حدود ۸ درصد سرمایه اولیه جهت اجرای سیستم‌های تصفیه و کنترل آلاینده‌های محیط زیستی و اجرای فضای سبز به میزان ۶۰ هکتار گونه‌های تزئینی و ۳۵۰ هکتار گونه‌های بیابانی همواره در حفاظت از محیط‌زیست پیشرو بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره بر این موضوع که این شرکت ۶ دوره به‌عنوان صنعت سبز انتخاب شده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر هزینه‌های نگهداری سالیانه این سیستم‌ها که حدود ۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ بوده، پروژه‌های نصب فن کمکی کوره‌های پاتیلی، طراحی و نصب سیستم شارژ مستقیم کوره ۳، نصب سیستم پایش آنلاین غبار کوره‌های ۲ و ۳ و مدیریت سایت پسماند ویژه، با اختصاص حدود ۷۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا