کشاورزی و محیط‌زیستمحیط زیست

لزوم تامین امنیت غذایی کشور با توجه به توسعه پایدار کشاورزی

یک پژوهشگر حوزه کشاورزی گفت: برای تامین امنیت غذایی کشور نیازمند خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی با توجه به توسعه پایدار کشاورزی هستیم.

حامد کیومرثی به اهمیت توسعه پایدار حوزه کشاورزی و تغییرات اقلیمی اشاره و اظهار کرد: تنها راه توسعه کشاورزی استفاده از روش‌های نوین برای تولید محصولات کشاورزی با مصرف آب کمتر و بدون آسیب به محیط زیست است.

وی با بیان اینکه برای توسعه همه‌جانبه کشور نیاز به حضور و ‌فعالیت هرچه بیشتر پژوهشگران کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی برای بازتاب دستاوردها و به رخ کشیدن قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشور داریم، افزود: ‌حوزه کشاورزی و توسعه پایدار در این بین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان، امنیت غذایی را یکی از مشکلات اصلی قرن بیست و یکم دانست و تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت، تولیدات کشاورزی باید تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۶۰ درصد افزایش یابد، از طرفی گسترش فعالیت‌های کشاورزی آثار نامطلوب گسترده‌ای بر منابع طبیعی دارد.

کیومرثی اضافه کرد: توسعه پایدار در سیستم‌های کشاورزی شامل حفظ عملکرد سیستم بدون به خطر انداختن ظرفیت و منابع در آینده است.

وی خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران برای تامین امنیت غذایی نیازمند خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و توجه به توسعه پایدار کشاورزی است.

حامد کیومرثی با مرکز علوم و آموزش کشور کانادا که یک مرکز بین‌المللی آموزشی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی است، همکاری می‌کند و این همکاری در حوزه توسعه پایدار کشاورزی است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا