انرژی‌های پاکمحیط زیست در صنعت و معدن

الزام ادارات فارس به تامین بخشی از برق خود با انرژی‌های تجدیدپذیر و بورس انرژی

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳، ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند ۵ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و بورس انرژی تأمین کنند.

علیرضا اسکندری ، ۸ خردادماه در نشست شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری موظف هستند از ابتدای امسال ۵ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تأمین و در طول مدت چهار سال تا ۲۰ درصد (سالانه ۵ درصد) افزایش دهند.

وی افزود: به منظور اجرایی شدن ماده ۸ مصوبه شورای عالی کشور، رویه اجرایی تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ شد که در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مصرفی متناسب با درصد مربوطه بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در قبض برق این مشترکان محاسبه خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تصریح کرد: تأمین تمام و یا بخشی از برق مصرفی مشترکان مشمول به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هر یک از ساختمان‌های مشترکان مشمول و یا به صورت تجمیعی برای چندین ساختمان مشترکان مشمول، خریداری از تابلوی برق سبز، به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف کمک به حفظ محیط‌زیست وکاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، امروزه به یک الزام جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد: توجه به عوامل زیست محیطی یک وظیفه ملی است، بنابراین اهتمام اداره های مشمول به احداث نیروگاه خورشیدی و استفاده از منابع  تجدیدپذیر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری در پایان سخنان خود از همکاری و تعامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی با صنعت برق استان در گذر موفق از پیک مصرف برق در تابستان سال گذشته تقدیر و ابراز امیدواری کرد: برای تابستان سال جاری نیز مشارکت‌ها و همراهی‌های تمامی مشترکان به ویژه مشترکان بخش اداری استمرار داشته باشد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا