انرژی‌های پاک

تولید بیش از ۷۶ هزار مگاوات نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدیدپذیر در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از تولید بیش از ۷۶ هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدیدپذیر این استان خبر داد.

سید محمد حسینی نژاد ۸ آذرماه در نشست نظارت عالیه ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نیرو، ضمن ارائه گزارش وضعیت تاسیسات شرکت و مشترکان استان اظهار کرد: کاهش درصد تلفات انرژی الکتریکی، متوسط زمان خاموشی هر مشترک در دقیقه در روز و نرخ انرژی تامین نشده به عنوان سه شاخص مهم این شرکت است که به لحاظ کمی و کیفی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند.

وی با اشاره به این که ۷۶ هزار و ۴۲۳ مگاوات ساعت مجموع نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدیدپذیر است گفت: مجموع قدرت نیروگاه‌های تجدیدپذیر سنکرون با شبکه منصوبه در سطح استان ۹ هزار و ۴۳ کیلووات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: طرح جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم مسی شبکه فشارضعیف استان در سال جاری به مقدار یک هزار و ۶۵۵ کیلومتر، توسط واحدهای اجرایی این شرکت در اقصی‌نقاط استان سمنان اجرا و عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار اشتراک برق در سطح استان، ۱۰ هزار و ۶۱۵ مشترک رویت‌پذیر بوده که از این تعداد، سه هزار و ۴۷۶ مشترک، کنترل‌پذیر هستند.

مدیر دفتر ایمنی این شرکت توزیع برق استان نیز اظهار کرد: در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست ” HSE”، بیش از ۴۰ درصد اقدامات و مستندات در حوزه بهره‌برداری، ۲۴ درصد مالی و پشتیبانی، ۱۸ درصد منابع انسانی، برنامه‌ریزی و مهندسی و روابط عمومی، هر کدام هفت درصد و مابقی مربوط به معاونت فروش و خدمات مشترکین، حقوقی، حراست و امور محرمانه و هیئت مدیره شرکت است.

حسین مهراندیش خاطرنشان کرد: عدم اجرای مراحل پنجگانه طلایی ایمنی، غرور کاذب، عدم آموزش کافی ، خطای انسانی، اشکال در جاده، مشکل در خودرو، عدم بهره مندی از تجهیزات محافظ و عدم انجام صحیح روش کار، به عنوان علل و ریشه‌های بروز حوادث در این شرکت است که با مکانیزم‌های پیشگیرانه این روند به صورت مستمر ارزیابی می‌شود.

همچنین سرپرست گروه نظارت عالیه ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نیرو در این نشست بیان کرد: ایمنی، یکی از گرایش‌های فطری بشر برای دوری از خطر محسوب می شود و در آیه ۳۲ سوره مائده تصریح شده است که هر انسانی بتواند جان انسانی را حفظ کند، به منزله ی آن است که جان همه انسانها را نجات داده است.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه برای افرادی که درگیر حوادث می‌شوند، تبعات ذهنی و روانی وجود دارد یادآور شد: اجرای برنامه نظارت عالیه، در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی است و تبادل تجربیات هم باعث کاهش حوادث می‌شود.

تولید پراکنده به تولید برق از منابع کوچک انرژی اطلاق می‌شود

تولید پراکنده نیروگاه‌های مقیاس کوچکی بوده و به شیوه‌ای از تولید انرژی گفته می‌شود که برق در همان محل تولید یا در نزدیکی همان، مصرف می‌شود./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا