محیط زیست

سم‌پاشی درختان شهرکرد با استفاده از سموم سازگار با محیط زیست

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: سم‌پاشی درختان شهر، پایان فصل بهار با هماهنگی اداره حفظ آفات و نباتات جهاد کشاورزی و با نظر مشاوران متخصص انجام می‌شود، این عملیات با استفاده از سموم سازگار با محیط زیست و کم‌ضرر برای شهروندان انجام خواهد شد.

 سیدرضا هاشمی در نشست بررسی وضعیت سمپاشی درختان سطح شهر، اظهار کرد: شهرداری در راستای زیباسازی منظر شهر، گسترش چشم‌اندازهای طبیعی و ارتقای کیفیت فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد نسبت به ساماندهی و بهسازی لچکی سه‌راه شهرکیان اقدام کرده است.

وی افزود: در این عملیات ۵۵۰ اصله گل رز، نسترن و هفت‌رنگ در ۴٠٠ مترمربع کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: ساماندهی و احداث فضاهای سبز شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان در شهر علاوه بر ایجاد جلوه‌های بصری و افزایش زیبایی، ارتقای سیما و منظر شهر و افزایش گونه‌های گیاهی برای بهبود کیفی فضای سبز موجب استفاده بهینه شهروندان و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از فرسایش چمن و بهبود وضع موجود، بهسازی چمن حاشیه خیابان طالقانی، حدفاصل خیابان کوثر تا چهارراه طالقانی در دستور کار سازمان قرار گرفت؛ این طرح شامل اجرای جداول جداکننده اطراف باغچه، بهسازی چمن و کاشت گل رز است.

وی ادامه داد: این عملیات طی یک هفته انجام و ۱۵۰ شاخه گل رز در این فضا کاشته شد، امید است مردم با نگهداری از فضاهای ایجاد شده ما را در انجام این رسالت یاری کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: هر ساله عملیات سم‌پاشی به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها و دفع کنه و شته از درختان و فضاهای سبز سطح شهر انجام می‌شود، این عملیات همزمان با بروز و ظهور آفات طی چند نوبت و در پایان فصل بهار در بازه دمایی حدود ۱۲ تا ۳۰ درجه انجام می‌شود تا آسیبی به شهروندان نرسد.

هاشمی با بیان اینکه سم‌پاشی با هماهنگی اداره حفظ آفات و نباتات جهاد کشاورزی و با مشورت مشاوران متخصص انجام می‌شود، گفت: این عملیات با استفاده از سموم سازگار با محیط زیست و کم‌ضرر برای شهروندان انجام خواهد شد.

وی افزود: از شهروندان خواهشمندیم هنگام اعلام برنامه زمانبندی عملیات سم‌پاشی نسبت به بستن پنجره‌ها و پارک نکردن خودرو زیر درختان این سازمان در ریشه‌کنی آفات همراهی کنند.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا