انرژی‌های پاک

تأمین برق ۲.۵ میلیون خانه در ایرلند با انرژی باد فراساحلی

دولت ایرلند با برگزاری نخستین مزایده پروژه باد فراساحلی در نوع خود برای شهروندانش برق تجدیدپذیر مقرون‌به‌صرفه به ارمغان آورد و انرژی بیش از ۲.۵ میلیون خانه را در شهر تأمین کرد.

ایرلند نخستین مزایده بادی فراساحلی خود را برگزار کرد که به گفته وزیر محیط زیست کشور یک پیشرفت بزرگ در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود. این فرآیند قیمت به نسبت پایین حدود ۸۶ یورو برای هر مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر را برای خانوارها طی ۲۰ سال آینده تضمین می‌کند.

مزارع بادی جدید فراساحلی ایرلند طی این مزایده در طرح حمایت از برق تجدیدپذیر فراساحلی (ORESS) کشور شرکت کردند. فرآیند مزایده به‌گونه‌ای طراحی شده بود که رقابت بین پیشنهاددهندگان را افزایش و قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان نهایی کاهش دهد. به عبارت دیگر در مزایده انرژی ایرلند پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر با پیشنهاد کم‌ترین قیمت ممکن برای برنده شدن در قراردادهای تأمین برق برای یک دوره ۲۰ ساله با یکدیگر رقابت کردند. به این ترتیب ایرلند توانست قیمت بسیار رقابتی ۸۶ یورو در هر مگاوات ساعت را برای مصرف‌کنندگان تضمین کند که یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها برای انرژی بادی در جهان است؛ برای مقایسه، میانگین قیمت عمده‌فروشی برق در ایرلند طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ یورو در هر مگاوات ساعت بوده است.

مزایده برگزار شده همچنین در قالب چهار مزرعه بادی فراساحلی سه گیگاوات تولید به ترکیب انرژی کشور اضافه کرد که طبق بیانیه رسمی دولت ۱۲ تراوات ساعت انرژی تجدیدپذیر در سال تولید خواهد کرد و برای تأمین انرژی حدود ۲.۵ میلیون خانه کافی است. این تولید اضافی با برآورده‌سازی سهم ۵۱ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی کشور تا سال ۲۰۳۰، برنامه اقدامات اقلیمی کشور را تقویت می‌کند. به عبارت دیگر اضافه شدن ظرفیت‌های جدید بادی فراساحلی حدود یک سوم کل مصرف انرژی ایرلند و بیش از یک‌چهارم مصرف انرژی پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل می‌دهد.

مقامات ایرلند خاطرنشان کردند که این اعداد به‌صورت کاملاً واقعی اعلام شده است و افزودند که این میزان تولید تا سال ۲۰۳۰ به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا حدود یک میلیون تن در سال کمک می‌کند.

تأمین برق ۲.۵ میلیون خانه در ایرلند با انرژی باد فراساحلی

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا