آبپسماند و بازیافتمحیط زیست در صنعت و معدن

رفع آلودگی ۳۶ درصدی تالاب انزلی با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت

استاندار گیلان از رفع آلودگی ۳۶ درصدی تالاب بین المللی انزلی با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت خبر داد و افزود: این تصفیه خانه هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت عملیاتی دارد و انتظار دارم تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب استان گیلان و پسماند صنعتی شهر صنعتی رشت، با بیان اینکه احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در امتداد ساماندهی پسماند سراوان و رفع آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود است، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت مردمی در کشور احیا و حفظ محیط زیست است و در همین خصوص و با تاکید ریاست جمهور، تصفیه خانه های فاضلاب شهر صنعتی رشت، مسکن مهر و بیمارستان‌های رشت در راستای رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در احیاء تالاب بین المللی انزلی گفت: بعد از تعطیلات نوروزی تسهیلات لازم برای تکمیل تصفیه خانه شهر صنعتی رشت اختصاص خواهد یافت لذا انتظار داریم تا این تصفیه خانه در سریع ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان هم چنین با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه فاضلاب تصفیه خانه شهر صنعتی رشت تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۱۴۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت محیط زیست و ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهر صنعتی برای تکمیل این پروژه تخصیص خواهد یافت.

عباسی همچنین از روند آخرین وضعیت اجرای پروژه تصفیه خانه مسکن مهر رشت بازدید به عمل آورد.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته منشاء آلودگی تالاب بین المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود شناسایی شده و روند رفع این آلودگی ها با جدیت ادامه دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای احداث تصفیه خانه مسکن مهر رشت تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت یکی از خواسته های بحق مردم این منطقه است که تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن به ۷۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

عباسی با اشاره به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، گفت: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار خواهیم داد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.

وی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت خبر داد و افزود: مابقی اعتبارات اختصاص یافته به فاضلاب مسکن مهر رشت در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی ۶ تا هفت ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا