پسماند و بازیافت

معضل پسماند شمال کشور با دستور سران قوا حل می‌شود

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی، تنها راه برون رفت از معضل چند ساله پسماند در استان‌های شمالی کشور به خصوص بحرانی شدن وضعیت دفن زباله در این شهرستان را تصمیم قاطع و صریح از سوی سران قوا اعلام کرد.

“رضا حاجی‌پور” در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجاز شهرستان آمل، گفت: حدود یک سال از سفر استانی رئیس جمهور به مازندران می‌گذارد و یکی از مصوبه‌های مهم که درخواست نمایندگان مردم مازندران در مجلس، فرمانداران و مجموعه مدیران استان نیز تصمیم جدی برای پایان دادن به معضل زباله و مدیریت پسماند درمازندران بوده که رئیس جمهوری قول ۶ ماهه به مردم استان داده بودند.

وی با گلایه ازاینکه اکنون حدود یک سال از سفر رئیس جمهوری به مازندران گذشت و هیچ تصمیم جدی برای مدیریت پسماند در مازندران به خصوص شهرستان آمل گرفته نشده است، افزود: انتظار بود که استانداری مازندران با همراهی اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی ، مکان مناسب که مجوزهای لازم از سوی این دستگاه‌های اجرایی را نیز داشته باشد، به شهرستان برای معرفی سرمایه گذار مشخص و اعلام کنند، تاکنون هیچ اقدامی که نشان از پیشرفت در کار باشد؛ مشاهده نشده است.

 مرکزدفن زباله آمل، بمب ساعتی زیرآتش

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت محل دفن زباله این شهرستان در منطقه “عمارت” در۳۰ کیلومتری جاده هراز( آمل به تهران ) از مرز هشدار و بحرانی هم گذشته است، گفت: براساس گزارش‌های اعلام شده از کارشناسان حوزه محیط زیست، محل دفن زباله آمل درحال حاضر بیش از ۲.۵ میلیون تن زباله درفضای حدود ۷ هکتار دپو کرده و به علت فشارهای هر روزه ناشی از انتقال، دفن زباله و خارج شدن گازهای سمی همچنان در این محل در حد بمب ساعتی شده است.کی به مرز انفجار برسد؛ خدا می‌داند.

حاجی پور، با اشاره به اینکه مرکز دفن زباله آمل درقامت یک کوه زباله درمسیر پرتردد جاده هراز قد کشیده و نفوذ شیرابه‌های ناشی از فشار دفن هر روزه زباله به سمت جاده هدایت و تهدید جدی برای سلامت رودخانه پایین دست هراز شده است، تصریح کرد: درحال حاضر سایت زباله عمارت آمل به یک دمل سرطانی لاعلاج برای شهرستان وحتی استان تبدیل شده است.

ادعای دولت در رفع پسماند آمل

 وی با اشاره به اینکه این مطالبه جدی مردم شهرستان ۴۳۰ هزارنفری آمل از رئیس جمهوری بوده که برای سلامت جامعه و نسل آینده این شهرستان خواستار ساماندهی معضل زباله شده بودند، گفت: متاسفانه بعد از گذشت یک سال از سفر رئیس جمهوری و وعده‌ای ۶ ماهه که برای برطرف کردن این معضل به مردم داده بودند، تاکنون عملی نشده است.

نماینده مردم آمل درمجلس با تاکید براینکه در هیچ شرایطی از موضوع سلامت مردم این شهرستان کوتاه نخواهیم آمد و این موضوع حساسیت مهمی برای ما دارد، تصریح کرد: اینکه هروقت موضوع زباله به میان می‌آید، دولت بلافاصله اعلام می‌کند، بودجه لازم را داریم، اما هنوز زمین مورد نیاز ایجاد کارخانه زباله سوز یا کمپوست را نتوانسته دراختیار سرمایه گذار قرار دهد!

حاجی پور ابرازامیداری کرد: یک بار برای همیشه موضوع پسماند و پشت سرآن چه داستان‌هایی وجود دارد، فقط نیازمند عزم و اراده سران سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه را می‌طلبد؛ درغیراین صورت از این وزارتخانه و آن وزارتخانه و مجموعه استانی پیگیری کردند، وقت تلف کردن، دور باطل و زمان از دست دادن است.

 نماینده مردم شهرستان آمل گفت: اگر در تمام زمینه‌های کار به دنبال موفقیت هستیم باید با ایجاد کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان وصاحب نظران شهرستانی بهره‌مند شویم.

مافیای کنکور

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی که سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز است، در بخش دیگری با اشاره به اینکه متاسفانه باید قبول کنیم که مافیای کنکور درکشور داریم، گفت: دردوسال گذشته همه تلاش این کمیسیون بر این بوده با تشکیل کارگروهی با حضور اعضای مربوطه و کارشناسان دلسوز این بخش، سلامت در فرایند کنکور را داشته باشیم.

حاجی‌پور اضافه کرد: حتی با دکتر نادری که عضو هیات رئیسه مجلس وعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستند، با همکاری سازمان سنجش و دستگاه‌های نظارتی، امسال در تهران در برگزاری کنکور همین مافیا آمده بودند، که تا حدودی زیادی ناکام ماندند.

وی یادآورشد: در بحث امتحان نهایی مدارس این مشکلات وجود ندارد، اما دربحث کنکور درسال‌های اخیر به عنوان یک معضل جدی وجود داشته است، اما درحال برخورد با مافیا هستیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا