آببهینه سازی مصرف آبپسماند و بازیافت

لزوم مصرف بهینه آب هنگام ایام خانه تکانی

رئیس اداره مدیریت زیست‌محیطی آب‌وخاک و پسماند اداره کل محیط‌ زیست استان تهران با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران اظهار کرد:شهروندان شست وشوی قالی و پرده را تا حد امکان در خانه انجام ندهند و به مراکز مخصوص محول کنند چراکه آب منازل از نوع آب شرب است و نباید برای شست وشوی قالی و پرده مصرف شود.

فاطمه اکبرپور در گفت و گو با یک شبکه رادیویی اظهار کرد: با نزدیک‌ شدن به روزهای پایانی سال ما با سنت حسنه پیرایش و خانه‌تکانی در همه مراکز اعم از مسکونی و غیرمسکونی مواجه هستیم.

وی افزود: باتوجه‌به خشکسالی و کمبود آب در شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران توصیه ما به هم‌وطنان مخصوصاً شهروندان این است که خانه‌تکانی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند و تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. 

رئیس اداره مدیریت زیست‌محیطی آب‌وخاک و پسماند اداره کل محیط‌ زیست استان تهران یادآور شد: شهروندان شست وشوی قالی و پرده را تاد حد امکان در خانه انجام ندهند و به مراکز مخصوص محول کنند چراکه آب منازل از نوع شرب است و نباید برای شست و شوی قالی و پرده مصرف شود.

وی در پایان تصریح کرد: پسماندهای حجیم مانند مبلمان که قابلیت بازیافت و استفاده  را دارند بهتر است که در اختیار مراکز خیریه قرار گیرد. پسماندهایی مانند هدفون و باتری و کاغذ نیز باید جمع‌آوری شوند و اگر این امکان وجود ندارد که پسماند را به کسی دهیم باید آن را در اختیار غرفه‌های پسماند شهری قرار دهیم که پسماندهای خشک را تحویل می‌گیرند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا