پسماند و بازیافتمحیط زیست در صنعت و معدن

رفع مشکل آبی صنایع با پساب حاصل از فاضلاب

عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین آب شرب در کشور وجود دارد و ضرورت مدیریت مصرف، وزارت نیرو تصمیم گرفته است از محل پساب حاصل از فاضلاب، بخشی از نیاز آب صنایع را برطرف کند.

مسعود علویان صدر در نشستی که پیرامون دستورالعمل ابلاغی وزیر نیرو در ارتباط با مشارکت عمومی – خصوصی برای طرح‌های بازتخصیص و کاهش هدررفت آب برگزار شد، با بیان اینکه بخشنامه وزارت نیرو پیرامون بازتخصیص آب برای استفاده در صنایع به تامین آب شرب پایدار، حفظ و ارتقای منابع آب کمک می‌کند، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب تامین پایدار آب شرب مردم است و از این پس برای تامین پایدار آب شرب باید پساب جایگزین بخشی از تخصیص آب با کیفیت به صنایع شود.

وی با اشاره به ابلاغ این بخشنامه ادامه داد: براساس این بخشنامه صنایع کشور باید تمهیداتی در نظر بگیرند تا از این به بعد پساب را جایگزین آب متعارف مصرفی خود کنند.

علویان صدر، مشارکت عمومی و خصوصی برای طرح‌های بازتخصیص آب با جایگزینی پساب را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران دانست و اعلام کرد: سرمایه‌گذاران در سراسر کشور می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این بخش به بازاری پایدار برای ارائه خدمات دست یابند.

مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این نکته که این فرآیند یک فرصت اقتصادی پایدار برای سرمایه‌گذاران است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: ما با توسعه این حوزه می‌توانیم یک فرصت بهره‌وری اقتصادی خوب برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، فراهم کنیم، همچنین از این طریق شرایط سالم بهداشتی در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست مهیا شده است.

وی، ارتقای تاسیسات و توسعه طرح‌های آبفا را یکی دیگر از مزیت‌های این طرح برشمرد و اعلام کرد: به دنبال اجرای این طرح زمینه توسعه طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در اقصی نقاط کشور فراهم می‌شود که در نهایت سطح رفاه و بهداشت عمومی مردم را به همراه دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: درصدد هستیم با اجرای این بخشنامه صنایع کشور را از این به بعد به جایگزینی پساب به جای آب متعارف مصرفی ترغیب کنیم و در این راستا شرکت‌های آبفا در سطح کشور باید زمینه‌های این تغییر و جایگزینی را ایجاد کنند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا