انرژی‌های پاک

استفاده از روغن سوخته خوراکی چین برای دیزل آمریکا

روغن سوخته خوراکی چین به کامیونهای آمریکایی کمک خواهد کرد که پاک‌تر کار کنند.

 شرکت تحلیل انرژی کپلر اعلام کرد تولیدکنندگان دیزل تجدیدپذیر در آمریکا، در ژانویه و فوریه، حدود ۵۳۰ هزار بشکه روغن سوخته خوراکی از چین وارد کردند و انتظار می رود ۲۳۹ هزار بشکه دیگر در ماه آینده وارد کنند. این واردات، نخستین محموله روغن سوخته خوراکی بوده که در آمار این شرکت از سال ۲۰۱۷ به این طرف، رصد شده است.

این تجارت، منعکس کننده تلاش پالایشگاههای آمریکای شمالی برای سود بردن از یارانه های دولت به منظور جلوگیری از تغییرات اقلیمی فاجعه آمیز است. همچنین منعکس کننده پتانسیل دیزل تجدیدپذیر است که از نظر شیمیایی، مشابه دیزل نفتی است اما آلایندگی گاز گلخانه ای را حداکثر به میزان ۸۰ درصد کاهش می دهد تا آلایندگی این سوخت که در کامیونهای سنگین و ماشین آلات آمریکایی استفاده می شود را کاهش دهد.

طبق آمار بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، ارسال یک محموله متوسط روغن سوخته خوراکی از چین به منطقه گلف کاست آمریکا، حدود ۶۰۰۰ تن گاز گلخانه ای منتشر کرده اما مصرف این محموله می تواند مانع از انتشار ۱۰۰ هزار تن آلایندگی نسبت به دیزل معمولی شود. بر مبنای آمار سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، جلوگیری از انتشار این میزان آلایندگی، مستلزم کاشت ۱.۶۵ میلیون نهال درخت است که ۱۰ سال طول می کشد رشد کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روغن سوخته خوراکی و ضایعات چربی حیوانی از نقاط دوردستی مانند نیوزیلند و استرالیا هم به آمریکا وارد می شوند تا به جایگزینهایی برای دیزل و سوخت جت، تبدیل شوند. مزایای اقلیمی باعث فراهم شدن مشوقهایی شده تا سوختهای سبز از نظر هزینه، رقابتی شوند.

طبق بررسی بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، تحت برنامه آمریکا، یک گالن دیزل تجدیدپذیر، حدود ۳.۸۳ دلار ارزش در بازار فعلی ایجاد می کند و یک محموله معادل ۳۷.۸ میلیون دلار ارزش دارد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا