محیط زیست در صنعت و معدنهوا

مقررات جدید ساختمانی لندن برای بهبود کیفیت هوا

شهردار لندن انگلستان، اعلام کرده است که به‌زودی قوانین جدیدی برای ساخت‌وساز اعمال خواهد کرد تا از این طریق، کیفیت هوا را بهبود ببخشد.

صادق‌خان در پیشبرد اقدامات خود برای رسیدن به هدف صفر انتشار کربن، این بار ساخت‌وسازهای شهری را مورد تمرکز قرار داده و مدعی شده است قوانین سختگیرانه‌ای را برای احداث سازه‌های جدید اعمال خواهد کرد. این قوانین تنها منازل مسکونی را در بر نمی‌گیرد، بلکه احداث تمام سازه‌ها نظیر مراکز حمل‌ونقل عمومی و سازه‌های تجاری را نیز شامل می‎‌شود. در این راستا، معماران، طراحان، توسعه‌دهندگان و تمام افراد ذی‌نفع باید قبل از اعمال هرگونه اقدامی برای ساخت‌وساز، میزان انتشار کربن ناشی از آن‌ها را ارزیابی کنند و پس از اطمینان از صفر بودن آن، پیاده‌سازی پروژه‌ها را آغاز کنند.

در واقع، بر اساس قوانین جدید قبل از احداث هر سازه بزرگ نظیر مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و مراکز حمل‌ونقل باید تمام اثرات آن بر محیط زیست ارزیابی شود و توسعه‌دهندگان پس از کسب مجوز از شهرداری، ساخت‌وساز را آغاز کنند. اعمال نوآوری‌هایی برای به صفر رساندن انتشار کربن حین ساخت سازه‌های جدید نیز از دیگر مفاد قوانین جدید لندن به‌شمار می‌رود که برای معماران و توسعه‌دهندگان ضروری است. علاوه بر این، طراحان باید در احداث سازه‌های جدید، روش حمل‌ونقل در محیط اطراف را نیز به‌دقت مورد توجه قرار دهند و زمینه را برای اتخاذ تردد سبز فراهم بیاورند.

مقررات جدید ساختمانی لندن برای بهبود کیفیت هوا

هوای سمی

صادق‌خان ادعا کرده است که در اعمال مقررات جدید، جلوگیری از ایجاد سیستم‌های گرمایشی که از چوب و سایر سوخت‌های جامد بهره گرفته می‌شود نیز مورد توجه قرار گرفته شده است، چراکه گرمای ناشی از این مواد، هوای سمی تولید می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد از انتشار کربن در پایتخت بریتانیا مربوط به ساختمان‌ها است که بیشترین دی‌اکسید نیتروژن و سایر آلاینده‌ها نیز از آن‌ها به هوا منتقل می‌شود. این گازهای سمی هر ساله مرگ زودهنگام حدود چهار هزار نفر را به دنبال دارد، ضمن این‌که بسیاری از شهروندان را در جوانی به بیماری‌هایی مانند آسم و در پیری به زوال عقل مبتلا می‌کند.

مقررات جدید ساختمانی لندن برای بهبود کیفیت هوا
منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا