محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

خود را ملزم به رعایت موارد زیست‌محیطی می‌دانیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خود را ملزم به رعایت موارد زیست‌محیطی می‌دانیم، گفت: از احداث لکه‌های جدید و شهرک‌های صنعتی جلوگیری می‌کنیم‌.

 رسول سواری امروز _پنجشنبه بیستم بهمن‌ماه_ در آئین بهره‌برداری از ۴۴ پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اصفهان، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی مولود انقلاب اسلامی است. پیش از انقلاب واحدهای صنعتی کوچک به سختی خدمات دریافت می‌کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، در استان اصفهان ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی با بیش از ۱۲ هزار قرارداد، بیش از هفت هزار واحد صنعتی و بیش از ۱۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به جزئیات افتتاح همزمان ۴۴ پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: امسال شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین را به صورت برخط و الکترونیکی به افراد واگذار می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: امکان مراجعه غیرحضوری صنعتگران برای پیگیری درخواست‌های خود فراهم شده و امروز ۸۰ درصد درخواست‌ها در قالب ۵۰ خدمت در سامانه پاسخگویی غیرحضوری شرکت شهرک‌های صنعتی فراهم شده است.

سواری با اشاره به محدودیت‌های واگذاری زمین که پیش از این ایجاد شده بود، گفت: با تلاش‌های انجام شده بیش از ۴۰۰ هکتار زمین برای شرکت‌های متقاضی فعالیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بودجه امسال شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان صرف پروژه‌های زیرساختی شد، تصریح کرد: از این به بعد به دنبال توسعه شهرک‌های موجود و ایجاد شهرک‌ها با مساحت بیش از هزار هکتار با مدیریت متمرکز هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خود را ملزم به رعایت موارد زیست‌محیطی می‌دانیم، گفت: از احداث لکه‌های جدید و شهرک‌های صنعتی جلوگیری می‌کنیم‌.

سواری اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان امسال با برگزاری رویدادی، ۱۵۷ نیاز فناورانه از استان‌های مختلف کشور شناسایی شد. ۸۶ شرکت دانش‌بنیان با ۱۳۰ شرکت صنعتی در این رویداد شرکت داشتند و نشست‌های رودررو برگزار کردند.

وی ادامه داد: ۴۵۰ پلاک در شهرک‌های برخوردار استان برای شرکت‌های دانش‌بنیان جانمایی شده است. بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان تاکنون مجوز دریافت کرده‌اند.

دولت مجوز ساماندهی لکه‌های صنعتی را به استان واگذار کند

در ادامه، امیرحسین کمیلی، مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان نیز اظهار کرد: مدل خوبی در بین مدیران استان اصفهان ایجاد شده که منجر شده است، خدمات با سرعت بیشتری و به موقع به سرمایه‌گذاران ارائه شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی نواحی و لکه‌های صنعتی در تهران انجام شده و توقع داریم در استان اصفهان نیز انجام شود.

مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان گفت: حدود ۸۰ شهرک صنعتی رسمی و مجوزدار و به همین تعداد لکه صنعتی در اصفهان قرار گرفته است. نیازمند ساماندهی این نواحی هستیم که مجوزهایی نیاز دارد.

کمیلی تصریح کرد: از دولت درخواست داریم مجوز ساماندهی این لکه‌های صنعتی را براساس قواعد زیست‌محیطی به استان بدهد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا