انرژی‌های پاک

نقش شورای انرژی پاک در آتلانتا در تحقق اهداف پایداری

اعضای جدید شورای انرژی پاک آتلانتا در آمریکا، فرآیندی یک‌ساله را با هدف به‌روزرسانی روش‌های ارزیابی پیشرفت طرح انرژی پاک شهر در پیش خواهند گرفت که قرار است استراتژی‌ درازمدت برای تحقق اهداف پایداری در آینده باشد.

شورای انرژی پاک آتلانتا که پیش از این نیز اقداماتی در زمینه ترویج استفاده از انرژی پاک در سراسر شهر ارائه داده است، این بار در نظر دارد با کمک ذی‌نفعان متعدد، رسیدن به اهداف شهر را تقویت کنند و عموم مردم را به حمایت از طرح‌های خود سوق دهند. علاوه بر این، مشاوران این نهاد در نظر دارند متخصصانی را به کار بگیرند تا با یاری آن‌ها، مشکلات مربوط به انرژی را برطرف نمایند و بهره‌گیری از نیروی تجدیدپذیر را توسعه دهند.

اهداف انرژی پاک آتلانتا

گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی بر آتلانتا و ساکنان آن همواره در حال افزایش است و تهدیدهای جدیدی را بر سلامت محیط زیست و جانداران وارد می‌کند که این امر، اعمال اقدامات زودهنگام و اثربخش را به یک ضرورت در میان مدیران تبدیل کرده است.

نقس شورای انرژی پاک در آتلانتا در تحقق اهداف پایداری

در این راستا، در سال ۲۰۱۹ طرح توسعه انرژی پاک برای توسعه صددرصدی بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر مطرح شد و پس از آن، شورای انرژی پاک برای تحقق اهداف آن در سال ۲۰۲۰ شکل گرفت به این امید که پیاده‌سازی پروژه‌های شهری در زمینه بهبود کیفیت هوا و کاهش تغییرات اقلیمی را تا سال ۲۰۳۵ تسهیل کند. در واقع، مدیران شهر تحقق هدف بلندپروازانه خود را مستلزم کار گروهی می‌دانستند که در این رابطه، تشکیل یک تیم جدید با عنوان “شورای انرژی پاک” بهترین تصمیم ممکن بود.

اعضای جدید شورای انرژی پاک آتلانتا را ۲۵ مقام مهم از عموم مردم، کارکنان نهادهای غیردولتی و بخش‌های خصوصی تشکیل خواهد داد که هر یک از آن‌ها می‌توانند مسئولیت‌هایی دوساله را به عهده بگیرند و پس از این بازه زمانی، تصمیمات جدیدی برای اعضا و عملکرد آن‌ها اتخاذ خواهد شد که می‌تواند برکناری آن‌ها را نیز به دنبال داشته باشد. شش نفر از این افراد به عنوان رهبران اعضا انتخاب می‌شوند تا به مدیریت استراتژی‌ها و طرح‌های ارائه شده بپردازند و در صورت تأیید، اقدامات لازم را برای پیاده‌سازی آن‌ها اعمال کنند. در واقع، هر یک از این شش نفر، مدیریت استراتژی‌ها و پروژه‌های مربوط به یک منطقه شهری را به عهده می‌گیرند و به پیاده‌سازی آن‌ها در منطقه تحت مسئولیت خود می‌پردازند.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا