انرژی‌های پاکشهرو محیط‌زیستمحیط‌زیست و فناوری

هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی در پالوس‌هیلز

مدیران پالوس‌هیلز، شهری در ایالات متحده آمریکا، در نظر دارند از بودجه دولت برای جایگزین کردن سیستم‌های روشنایی با نوع هوشمند بهره بگیرند.

کاهش انتشار کربن یکی از مهم‌ترین اهداف شهردار پالوس‌هیلز در سال جدید به‌شمار می‌رود که برای تحقق آن در نظر دارد به استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی در سیستم‌های روشنایی سراسر شهر بپردازد، ضمن این‌که هوشمندسازی و استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تأمین نیروی تجدید در رأس اهداف وی قرار دارد. علاوه بر این، مدیران پالوس‌هیلز از نصب سیستم‌های روشنایی کاملاً هوشمند جدید در شهر خبر داده‌اند که نیروی مورد نیاز برای روشن کردن لامپ‌های آن‌ها نیز از پنل‌های خورشیدی قرار گرفته شده در قسمت بالایی این سیستم‌ها تأمین خواهد شد.

معمارانی که مسئولیت نصب سیستم‌های جدید را در پالوس‌هیلز به عهده گرفته‌اند، مدعی شده‌اند که به منظور کاهش انتشار کربن ناشی از روشنایی شهری، لازم است بین ۱۵۰۰ تا دو هزار سیستم جدید و هوشمند را در نقاطی با کمترین نیاز به روشنایی قرار دهند. ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این اقدام هزینه بسیار بالایی را در بر خواهد داشت که مدیران از بهره‌گیری از حمایت‌های مالی دولت در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برای کاهش تغییرات اقلیمی که در مجموع مقدار آن‌ها به حدود یک تریلیون و ۵۹۱ میلیارد دلار می‌رسد، برای این منظور خبر داده‌اند.

شهردار پالوس‌هیلز ادعا کرده است که این بودجه در حال حاضر قابل دسترسی است و او را به‌طور قابل توجهی در هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی شهری همچنین پروژه‌های مربوطه در آینده یاری خواهد کرد.

البته اقدامات مدیران شهر تنها به هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی محدود نخواهد شد، بلکه این افراد در نظر دارند به نصب سنسورهای دیجیتالی و ابزارهای هوشمند تجزیه و تحلیل حمل‌ونقل در سراسر شهر بپردازند، ضمن این‌که دسترسی رایگان ساکنان پالوس‌هیلز به اینترنت پرسرعت در رأس اهداف آن‌ها خواهد بود. کاهش ترافیک خودرویی و به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی در جنبه‌های مختلف زندگی شهری از دیگر اقداماتی خواهد بود که قرار است مدیران شهر با بهره‌گیری از کمک‌های دولت آمریکا اعمال کنند.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا