محیط زیست

گلایه سلاجقه از دولت‌های قبلی/آلایندگی درآمد نیست

معاون رئیس جمهور گفت: متاسفانه رویه‌ای به صورت غلط ذر کشور شکل گرفته بود که آلایندگی را به عنوان درآمد به آن نگاه می کردند و شاید دولت ها برای خوشان منبع ذخیره داشتند.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: امید است حمایت های سازمان محیط زیست بسیار بیشتر از این باشد و نگاه دولت سیزدهم به آلایندگی به عنوان درآمد نیست متاسفانه رویه ای به صورت غلط ذر کشور شکل گرفته است که آلایندگی را به عنوان درآمد به آن نگاه می کردند و شاید دولت ها برای خوشان منبع ذخیره داشتند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: خوشبخانه این دولت هر گونه آلایندگی که اتفاق بیفتد اگر قرار باشد جریمه ای صورت بگیرد حتما پول به صنعت برمی گردد تا آن آلایندگی را از میان ببرد در این ارتباط صندق ملی محیط زیست کشور که در این یک سال فعالیت های خوبی را در سطح کشور آغاز کرده و در بعد تسهیلات و اعطای وام این روند ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در این ایام که ایام بودجه بوده و بودجه دولت در مجلس است نمایندگان به بحث ۲۰ درصدی که از عوارض آلایندگی قرار است به صندوق ملی محیط زیست تعلق بگیرد این رقم را افزایش دهند تا به عدد مناسبی برسیم تا بتوانیم این اعتبار را در اختیار صنایع آلاینده و مسائل مربوط به فرهنگ سازی محیط زیست و آموزش و مشارکت مردم و حضور سمن ها و خود مردم بدهیم.
وی گفت:شعار امسال من محیط زیست مردم پایه و هوشمند و فناورانه است در این باره امید است به نحو مطلوب بتوانیم گام برداریم وصندوق ملی محیط زیست در خدمت محیط زیست کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا