آبمحیط زیست

علت خشکی بخشی از رودخانه‌های کشور مشخص شد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با وجود اینکه احداث سد یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی است‌ اما بخاطر مکان یابی نامناسب بخشی از رودخانه‌های کشور از بین رفته و بضاعت طبیعی اقلیم فروکش کرده که نشان از برخی اشتباهات در احداث سدها بوده است.

علی سلاجقه سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در بودجه سال ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای به بهبود وضعیت زیست محیطی کرده است.

وی با اشاره به برخی جلوه های تمدنی ایران در مدیریت منابع آب و سازگاری با اقلیم طبیعی بیان کرد: شهر یزد یکی از شهرهای شاخص در مهندسی آب است برغم‌ اقلیم گرم و خشک طی تاریخ با مهندسی آب و احداث بادگیرها و آب انبارها خود را با شرایط وفق داده و پیشرفته ویژه‌ای در طول تاریخ داشته است.

وی‌با بیان اینکه در مبحث توسعه دقت نظر لازم در کشور نشده است، خاطرنشان کرد: این بی دقتی ها سبب شده تا بخش مهمی از منابع آب در صنایع پر آب بر مصرف می شود و بهره‌وری آن بشدت کاهش یابد.

سلاجقه اظهار داشت: با وجود اینکه احداث سد یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی است‌ اما بخاطر مکان یابی نامناسب بخشی از رودخانه های کشور از بین رفته و بضاعت طبیعی اقلیم فروکش کرده که نشان از برخی اشتباهات در احداث سدها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ میلیارد دلار در حوزه زیرساخت در بخش صنایع کشور طرح در حال انجام است که در بخش مهمی از آن شاهد بهبود مباحث زیرساختی مرتبط با آلاینده ها هستیم.

سلاجقه گفت: حدود ۶۰ سال است که وضعیت محیط زیست کشور دچار تغییرات اساسی شده و دولت سیزدهم نیز وارث انبوهی از مشکلات گذشته است که با عزم جهادی در جهت حل آنها گام بر می‌دارد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا