تغییرات اقلیمی

رویکرد کرایست‌چرچ برای ارزیابی خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی

مدیران کرایست‌چرچ، واقع در استان کانتربوری نیوزلند، در نظر دارند ابزار جدیدی برای ارزیابی میزان تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در سراسر شهر توسعه دهند.

ابزار جدید به تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت‌شده در شش منطقه از سراسر شهر کمک می‌کند و از این طریق می‌تواند به پیش‌بینی خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان‌ها، طبیعت و محیط زیست بپردازد. این استراتژی اعضای شورای شهر کرایست‌چرچ را قادر خواهد کرد از خطرات احتمالی باخبر شوند و اقداماتی به‌موقع برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی اعمال کنند، ضمن این‌که آماده‌سازی مردم برای مقابله با این بحران نیز در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد.

ارزیابی خطرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی

پیش‌بینی تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی و ارزیابی میزان خطرزایی آن‌ها، امکان اولویت‌بندی پیاده‌سازی پروژه‌های شهری را می‌دهد و آن‌ها را قادر خواهد کرد از اثربخشی این اقدامات برای افزایش تاب‌آوری مناطق در درازمدت مطمئن شوند.

اعضای شورای شهر کرایست‌چرچ پیش‌بینی کرده‌اند که ابزار جدید شهر به ارزیابی بسیاری از خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی کمک کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا رفتن آب سطح دریاها، امکان وقوع طوفان، سونامی و آب‌های زیرزمینی در مناطق ساحلی شهر
  • افزایش دما و احتمال وقوع خشکسالی در مناطق داخلی کرایست‌چرچ
  • احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های بزرگ و سنگریزش‌ها در تپه‌های پورت؛ خطرات ناشی از وقوع سیل و سرریز شدن آب از سواحل
  • خشکسالی، گرما و آتش‌سوزی در شبه‌جزیره بنکس
  • ارزیابی تمام خطراتی که تا کنون ذکر شد بر منطقه مسکونی اکاروا

مدیران کرایست‌چرچ تاکنون اقدامات گسترده‌ای برای آماده‌سازی شهر در مقابل خطرات ناشی از بالا رفتن سطح آب دریا در منطقه اعمال کرده‌اند و به سهیم‌سازی شهروندان نیز در پیاده‌سازی این اقدامات پرداخته‌اند تا اثربخشی آن‌ها را تسهیل کنند و آگاهی مردم را نیز از اثرات جزایر گرمایی بر کیفیت زندگی خود افزایش دهند تا از این طریق، آن‌ها را به اعمال سبک زندگی سالم تشویق کنند.

توسعه ابزار جدید برای ارزیابی خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی بخشی از استراتژی تاب‌آوری آب‌وهوایی کرایست‌چرچ به‌شمار می‌رود که در راستای تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۵ پیاده خواهد شد./منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا