شهرو محیط‌زیستمحیط زیست

حفظ درختان از الزامات مهم در تهیه طرح‌های شهری است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان حفاظت از درختان را در اولویت مدیریت شهری دانست و گفت: یکی از الزامات مهم در تهیه هر طرحی برای شهر، حفظ محیط زیست، فضای سبز و تک تک درختان شهر است.

سید امیر سامع ، درباره حفظ، نگهداری، توسعه هدفمند و هوشمندانه فضای سبز اصفهان، اظهار کرد: امروزه بوستان‌ها ضمن اینکه نقش محیط زیستی بسیار مهمی دارند، در حوزه مسائل اجتماعی و کیفیت زندگی اجتماعی هم تأثیرگذار هستند. در حال حاضر فرهنگ آپارتمان نشینی باعث شده که بسیاری از افراد امکان دسترسی به فضاهای تفرجی یا بازی را نداشته باشند، پس حفظ و تجهیز بوستان‌ها برای حضور خانواده‌ها اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد فضاهایی با امکانات مناسب برای حضور گروه‌های مختلف سنی، افزود: درختان یکی از عناصر مهم در بوستان‌ها هستند که حفظ آن‌ها در طول چند ده سال بسیار مورد توجه است. بر این اساس اقدامات لازم برای نگهداری درختان ازنظر خاک، هوا و آب در دستور کارهای شهرداری اصفهان قرار دارد و مسیر رشد درختان به‌صورت مستمر رصد می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با تأکید بر اینکه هر درختی در زندگی مردم و محیط زیست تأثیر بسزایی دارد و ما وظیفه داریم از درختان حفاظت کنیم، گفت: در این راستا حتی در اجرای پروژه‌های شهری حفظ درختان مدنظر مسئولان است. بعضی از طرح‌ها چندین بار بررسی می‌شود تا در کنار نتایج مثبت طرح، در مرحله اجرا درختی را از بین نبرد.

وی ادامه داد: در همه حوزه‌ها اگر پروژه‌ای می‌خواهد اجرا شود نباید به درختی آسیب بزند، در غیر این صورت سعی می‌کنیم طرح را بهره‌ور کنیم و یا جابجایی مکان انجام دهیم.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: مردم مطمئن باشند یکی از الزامات مهم در تهیه هر طرحی برای شهر، حفظ محیط زیست، فضای سبز شهر و تک تک درختان شهر است. در این راستا در شهرداری اصفهان کمیسیون ماده ۷ تشکیل شده که نماینده شورای شهر و شهرداری در این کمسیون حضور دارند و پیشنهادها را بررسی می‌کنند.

سامع با اشاره به اینکه گاهی مردم در ساخت‌وسازهای خودشان نیاز دارند فضای سبز و یا درختان جابجا شود و یا تغییر پیدا کند، گفت: به فرض مثال وقتی خانه‌ای قدیمی بازسازی می‌شود ممکن است مساحت درب ورودی زیاد شود و با درختی برخورد کند، اما کارکنان معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان زمانی که نقشه‌ها ارسال می‌شود وضع موجود را بررسی می‌کنند و ممکن برای حفظ درخت درخواست تغییر نقشه‌ها و طرح را داشته باشند که در بیشتر مواقع این کار انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از درختان در اولویت است، گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند با روش‌های مختلف از فضای سبز حفاظت کند. ضمن اینکه اقدامات کیفی مورد نیاز در حوزه افزایش کیفیت خاک و کود دهی‌های منظم، مبارزه با آفات تقویت درختان، شست‌وشو برای جلوگیری از آفات و سم‌پاشی‌ به‌صورت مرتب انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری، سازمان خدمات موتوری با جدیدترین تجهیزات و امکانات در این حوزه کار می‌کنند تا بتوانیم با کمترین میزان استفاده از سم‌ها، بهترین نتیجه را در مبارزه با آفات درختان داشته باشیم./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا