پسماند و بازیافت

پسماند رشت تالاب و دریا را تحت تاثیر قرار داده است

نماینده ولی فقیه در گیلان، پسماند رشت را از جمله مشکلات بزرگ گیلان دانست و اظهار کرد: پسماند در نهایت به تالاب انزلی ختم می شود و دریای ما را تحت تاثیر قرار می دهد که از اهمیت بالایی زیست محیطی برخوردار است.

آیت الله رسول فلاحتی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت، با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای رفع مشکلات، اظهار کرد: اگرچه در سال زراعی جاری با کمبود منابع آبی مواجه بودیم و امکان کاهش ۵۰ درصدی تولید برنج وجود داشت، اما با مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته توسط دستگاه های متولی به ویژه جهاد کشاورزی و آب منطقه ای، استفاده بهینه از آب در دستور کار قرار گرفت و تولید مناسبی داشتیم.

وی از مسئولان خواست دستاوردهای نظام را به جامعه معرفی کنند و افزود: نظام ما اسلامی است، یعنی می خواهد احکام ناب اسلام و شیعه را پیاده کند و لذا دشمنانش ۱۰ برابر هستند و هیچ کشوری در دنیا مانند ملت ایران دشمن ندارد، زیرا این دشمنی ها با آیین و اعتقاد ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تحریم های اعمال شده بر جمهوری اسلامی در سال های بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: در طول قرن اخیر هیچ کشوری مانند ایران تحریم نشده و این تحریم ها در همه عرصه ها از جمله غذایی، دارویی، تسلیحاتی، نهاده دامی و… بوده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نظام اسلامی علیرغم همه سختی ها توانسته روی پای خود ایستادگی کند و کشور را بسازد، گفت: یکی از دلایل اصلی که موجب شده دشمنان این چنین بر ما بتازند، پیشرفت های ماست لذا از مردم می خواهیم به خبرهای داخلی که درباره پیشرفت های علمی و فناوری کشور است گوش کنند و این همه رشد و پیشرفت را ببینند.

وی توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی را موجب دشمنی ابرقدرت ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز چین و روسیه به عنوان قطب های اقتصادی جهان نگاه جدیدی به ایران دارند که مایه تلخی جهانخواران غربی شده و نشان می دهد در مسیر پیشرفت قرار داریم.

امام جمعه رشت صادرات فنی و مهندسی را بهترین صادرات در دنیا دانست و اضافه کرد: آسیای میانه ظرفیت خوبی فراهم کرده تا صادرات کشور را در حوزه های فنی و مهندسی و تولیدات کشاورزی بالا ببریم.

وی از مسئولان خواست شناخت خود را نسبت به جامعه ایرانی و جغرافیای ایران و دستاوردهای نظام بالا ببرند و عنوان کرد: شورای شهر نماد خدمتگزاری به مردم است و لذا باید صبر و تحمل خود را بالا ببرید و برای خدمت به مردم تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان وضعیت برخی از خیابان ها و معابر و کوچه ها را را زیبنده مردم گیلان ندانست و بیان کرد: جایگاه فرهنگی و اجتماعی گیلان در کشور زبانزد است و لذا باید خدمتگزار این مردم فرهیخته باشید.

وی وفاق را یکی از اصول خدمتگزاری به مردم دانست و یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی شهر باید ایده و اراده و طرح و برنامه داشته باشند و فقط سرمایه مهم نیست، بلکه مدیریت مهم است.

آیت الله فلاحتی پسماند رشت را از جمله مشکلات بزرگ گیلان دانست و اظهار کرد: پسماند در نهایت به تالاب انزلی ختم می شود و دریای ما را تحت تاثیر قرار می دهد که از اهمیت بالایی زیست محیطی برخوردار است.

امام جمعه رشت، راه، آب و برق را از دیگر مسائل اساسی استان دانست و تاکید کرد: در گیلان با مشکل اراضی مواجه هستیم و سه گروه از مردم خواهان این زمین ها هستند؛ گروه اول فرزندان اهالی روستا هستند که می خواهند خانه بسازند، گروه دوم گیلانی های بازنشسته خارج از استان هستند که اکنون به زادگاه خود بازگشته اند و می خواهند خانه بسازند و گروه سوم مهاجران غیر بومی هستند که می خواهند ویلاسازی کنند لذا بنیاد مسکن و منابع طبیعی و محیط زیست و دستگاه قضا امور دسته اول را تسهیل کنند.

وی از اعضای شوراهای اسلامی خواست با همکاری شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند و افراد توانمند را به کار بگیرند و گفت: در خدمتگزاری ها باندی و حزبی عمل نکنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به مشکل آب بهای کشاورزان شالیکار اشاره کرد و متذکر شد: کشت برنج با سایر محصولات کشاورزی متفاوت است و کشاورزان هزینه های زیادی برای تولید برنج پرداخت می کنند که باید در قیمت آن دیده شود و لذا وزارت نیرو به وضعیت آب بهای شالیکاران توجه ویژه داشته باشد./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا