محیط زیست در صنعت و معدنهوا

۶۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه شازند مصرف شد

سرپرست محیط زیست استان مرکزی گفت: از ۹ آذر سال گذشته تا ۳۰ بهمن همانسال ۴۷۵ میلیون لیتر و از ۲۰ آبان امسال تاکنون ۶۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه شازند استفاده شده است.

یوسف یوسفی روز سه شنبه ۸ آذر در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در استان مرکزی ۹۰ روز ناسالم در استان ثبت شده که ۹ روز نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

وی افزود: استان مرکزی در مقایسه با ۸ کلانشهر آلوده کشور سال گذشته رتبه سوم را داشته و امسال به رتبه پنجم رسیده است. بیشترین آلودگی استان در سال جاری مربوط به تیرماه و کمترین آن در شهریور ماه ثبت شده است.

سرپرست محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: آلاینده مسئول ۲۴ ساعته از ابتدای سال تاکنون ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بوده است. آلاینده ای که از ابتدای سال تاکنون به صورت لحظه ای در شهرهای اراک و شازند بالاتر از استاندارد بوده آلاینده ازن در تابستان بوده است.

یوسفی ادامه داد: از ابتدای سال تا ۲۰ آبان سال جاری از سوخت گاز در نیروگاه حرارتی شازند استفاده شده و از آن تاریخ به بعد واحد یک در حال تعمیرات بوده و واحدهای ۲ و ۳ و ۴ از مازوت استفاده کرده اند.

شیخی، مدیرعامل نیروگاه شازند نیز بیان کرد: از ۲۰ آبان امسال سوخت گاز در نیروگاه صفر شده و شیر گاز بسته و سوخت مایع استفاده می شود.منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا