محیط زیست

اقدامات فناورانه سبز و نوآورانه؛ تنها راه نجات محیط زیست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه محیط زیست باید در راس همه برنامه‌های توسعه‌ای فناورانه و صنعتی کشور باشد، گفت: تنها راهکارهای فناورانه سبز و نوآورانه می‌توانند به محیط زیست کمک کنند.

 روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اظهار کرد: اگر سازمان محیط زیست نیازها، مسائل و اولویت‌هایش را به شرکت های دانش بنیان و فناور واگذار کند، قطعا شاهد تحولی در این حوزه و حل مسائل زیست محیطی با کمک روش‌های نوآورانه خواهیم بود.

وی افزود: نفت، گاز، انرژی و خودرو به جهت بهتر زندگی کردن در نظر گرفته شده و باید توجه داشت زندگی در بستر محیط زیست سالم شکل می‌گیرد و اگر محیط زیست سبز و آرامش داشته باشیم، توانسته ایم گام‌های موفقیت را طی کنیم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد : توجه به محیط زیست در رأس برنامه‌های علمی، اقتصادی و توسعه کشور است و برای اینکه محیط زیست خوبی داشته باشیم دو راه بیشتر نداریم؛ یا اینکه بسیار هزینه کنیم که این چندان مقدور نیست و یا اینکه از راههای نوآورانه بهره مند شویم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: اگر از راهکارهای نوآورانه و فناورانه سبز بهره مند شویم قطعاً موفق تر خواهیم بود و کارها با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به فعالیت صندوق ملی محیط زیست، گفت: هزار میلیارد تومان باید از عوارض آلایندگی به این صندوق طی سال گذشته واریز می‌شد و ما هم اعلام آمادگی کردیم تا همه عوارض آلایندگی در صندوق محیط زیست تجمیع شود.

وی در پایان گفت: با توجه هر چه بیشتر به موضوعات فناورانه می‌توانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنیم و ما برنامه‌های خوبی را در این راستا در نظر گرفته ایم./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا