پسماند و بازیافتمحیط زیست در صنعت و معدن

تخلیه فاضلاب آلوده ۱۵ واحد صنعتی آلاینده رشت به تالاب انزلی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت از تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده و غیراستاندارد ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در رشت به تالاب انزلی خبر داد.

محمدتقی تقی زاده با بیان اینکه میزان آلایندگی همه واحدهای صنعتی رشت رصد می شود، اظهار کرد: آلودگی واحدهای صنعتی رشت به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به گوهررود و زرجوب می ریزد و در نهایت وارد تالاب انزلی می شود.

وی افزود: با پایش و نظارت هایی که صورت می گیرد اگر یک واحد صنعتی بیش از حد استاندارد به رودخانه های رشت آلودگی وارد کند، بلافاصله شناسایی و مشمول جریمه خواهد شد.

تقی زاده با اشاره به تخلیه فاضلاب آلوده ۱۵ واحد صنعتی آلاینده رشت به تالاب انزلی خاطرنشان کرد: پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه ها و نهایتا تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشـخیص مرجع قضائی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.

وی اظهار کرد: در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت یادآور شد: براساس تبصره یک این قانون درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد. 

وی گفت: تاکنون چهار شرکت آلاینده جرائم خود را به حساب خزانه دولت واریز کرده اند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا