تغییرات اقلیمیمحیط زیست

مطالعات ایران درباره تغییر اقلیم، از تحقیقات معتبر جهانی است

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، مطالعات جمهوری اسلامی ایران درباره تغییرات آب و هوایی و اقلیم را در زمره تحقیقات معتبر جهانی خواند.

دکتر جعفر حسین با بیان این مطلب در نشست «بهبود مصرف انرژی در بخش بهداشت و درمان در پاسخ به تغییر اقلیم» که با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و سازمان بهداشت جهانی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دولت ایران با همکاری ما و یونیدو در حال انجام یک پروژه مشترک درباره نتایج تغییرات آب و هوایی و اقلیم در حوزه سلامت است که خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان این که این پروژه به صورت پایلوت در استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، گفت: چندی پیش کارگاهی در همین زمینه در استان گلستان برگزار شد و نشان از تلاش دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اهتمام دولت ایران در انجام پروژه داشت.

وی با تاکید براین که سازمان بهداشت جهانی و یونیدو بر انجام تعهدات خود در قبال این پروژه مصمم هستند، اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر سازمان بهداشت جهانی در آخرین اطلاعیه مشترک‌شان در خصوص تغییر اقلیم بر ساختار و بافت جوامع اشاره کردند و بر توجه جدی به مواردی از جمله آلودگی هوا و آب ناسالم که ناشی از پیامدهای این تغییرات است، تاکید کردند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به این که بسیاری از کشورها فاقد این پروژه هستند، ادامه داد: ایران مطالعات خوبی در بخش سلامت محیط و کار مبتنی بر تاثیرات محیط زیست بر ساختار سلامت انجام داده که یکی از مطالعات قابل اتکاء در سطح جهان در این زمینه محسوب می شود.

دکتر جعفر حسین ادامه داد: توجه به مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در تمام بخش‌ها به انجام کارهای بزرگ درباره تغییرات آب و هوایی و اقیلم کمک خواهد کرد. خوشبختانه ایران بر تعهد جهانی خود مبنی بر کاهش رد پای کربن در میان مدت و دراز مدت پایبند بوده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی پیچیدگی‌های روابط بین‌الملل ایران به دلیل تحریم ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در عین حال ایران با وجود چنین مشکلاتی تعهد خود را برای انجام پروژه مشترک با سازمان بهداشت جهانی و یونیدو نشان داده است و این بهترین خدماتی است که یک دولت می‌تواند در جهت توسعه سلامت ارائه دهد./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا