محیط زیستهوا

ارایه پیش‌نویس تشکیل سازمان همکاری‌های منطقه‌ای گرد و غبار؛ به‌زودی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق اعلامیه تهران، تاسیس دبیرخانه سازمان همکاری‌های منطقه ای در دستور کار قرار گرفته و پیش نویس اولیه تشکیل سازمان به‌زودی برای بررسی و ارایه نظر در اختیار کشورها قرار خواهد گرفت.

 علی سلاجقه در دیدار با  شیخ زاهد آل نهیان – وزیر محیط زیست قطر- در حاشیه بیست وهفتمین اجلاس کنوانسیون تغییر اقلیم ضمن اشاره به اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای منطقه – که ۲۱ تیرماه سال جاری در تهران برگزار شد- از حضور هیات قطری در این اجلاس قدردانی و اظهارکرد: اعلامیه تهران در وضعیت مطلوبی ارایه شده است و امیدواریم همه کشورها با همکاری یکدیگر اهداف آن را محقق کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت گرد وغبار در مصر امیدواریم مصر نیز به این همکاری بپیوندد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: طبق اعلامیه تهران، تاسیس دبیرخانه سازمان همکاری‌های منطقه ای در دستور کار قرار گرفته است و پیش نویس اولیه تشکیل سازمان به‌زودی برای بررسی و ارایه نظر در اختیار کشورها قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شیخ زاهد آل نهیان – وزیر محیط زیست قطر- نیز در این دیدار گفت: دولت قطر بعد از نشست تهران، مرکز پایش کیفیت هوا با ۱۵۰ ایستگاه پایش را راه اندازی کرده است.

وی اظهارکرد: تنها پنج درصد منشا گرد و غبار از قطر است و سایر کشورها نیز باید در این خصوص همکاری جدی و لازم داشته باشند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا