محیط زیستهوا

لزوم افزایش سرانه فضای سبز در کاهش آلودگی هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز در کاهش آلودگی هوا نقش ویژه‌ای دارد.

احمدرضا دالوند، در جلسه کارگروه آلودگی هوای لرستان، اظهار کرد: موضوعات محیط زیست از مهم‌ترین مباحث امروز جامعه است و باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

دالوند با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در بحث کاهش آلودگی هوا خواستار ورود جدی همه دستگاه‌های متولی استان با اولویت صدا و سیما جهت رفع این مشکل جدی در جوامع انسانی کنونی شد.

وی شناسایی منشاء آلودگی را گامی مهم در جهت کاهش و رفع آلودگی دانست و گفت: ریشه‌یابی منشاء آلودگی‌ها و اولویت‌بندی رفع آلودگی و برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را به حداقل ممکن برساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره نقش ویژه افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز در کاهش آلودگی هوا، گفت: باید به موضوع ایجاد کمربند سبز و افزایش سرانه فضای سبز در استان به طور جدی پرداخته شود.

وی تأکید کرد: که می بایست نظارت‌ها در این زمینه توسط دستگاه‌های ذیربط بیشتر شود.

دالوند به جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز و تلاش برای افزایش سرانه فضای سبز را در جهت کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر نظارت جدی، مستمر و سرزده از مراکز معاینه فنی خودرو خواستار برخورد با مراکز معاینه فنی که الزامات زیست محیطی و فنی را جدی نمی‌گیرند شد.

در ادامه این جلسه علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت هوای استان شرحی از مواد قانونی مورد تأکید قانون‌گذار در قانون هوای پاک ارائه و بر ضرورت اجرای آن توسط دستگاه‌های اجرایی مورد نظر قانون‌گذار تأکید کرد.

سالاروند با اشاره به اهمیت و تأکید دولت بر اجرایی شدن قانون هوای پاک، گفت: براساس این قانون مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و بر این اساس اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان نظارت لازم را بر عملکرد دستگاه‌های متولی در این قانون را اعمال خواهد کرد./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا