محیط زیست در صنعت و معدن

۹ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده در سه ماهه دوم سال، ۹ واحد صنعتی استان در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز قرار گرفتند.

اسدالله حاتمی، به رسانه‌های گروهی گفت: کارشناسان محیط زیست در  استان بصورت مستمر، منظم و گاهاً سرزده از واحدهای صنعتی استان بازدید و واحدها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است، افزود: در سه ماهه دوم امسال ۳۹۲ مورد بازدید و پایش از واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی توسط کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفت.

حاتمی گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، متأسفانه برخی واحدها در این زمینه ضعیف عمل کرده که نتیجه آن صدور ۷۲ مورد اخطار زیست محیطی به واحدهای آلاینده در استان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: واحدهای صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

حاتمی، صدور مجوز استقرار و بهره برداری به صنایع را یکی از فعالیت‌های حوزه مجموعه معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست عنوان کرد و یادآور شد: در سه ماهه دوم ۱۸۲ فقره مجوز استقرار و ۴۶ فقره مجوز بهره برداری ویژه متقاضیان فعالیت‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان صادر و با ۳۳ مورد استقرار و بهره برداری به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی مخالفت شده است./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا