محیط زیست

ضرورت ارتقای جایگاه محیط زیست در لایحه بودجه و برنامه هفتم

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنها ۲۰ درصد اهداف مورد نظر برنامه ششم توسعه کشور در حوزه محیط زیست محقق شده که بخش عمده آن به دلیل تامین نشدن منابع مالی لازم بوده است.

رضا انجم شعاع در جلسه شورای حقوقی در مشهد اظهار کرد: باید پیگیری کرد تا در لایحه بودجه سال آینده کل کشور شاهد تداوم چنین مشکلی نباشیم و با پیگیری اختصاص ردیف بودجه‌های مورد نیاز اقدام موثری در این زمینه انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استفاده از ظرفیت تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و لایحه بودجه برنامه هفتم برای رفع مشکلات و تنگناهای محیط زیست کشور ضروری است و شورای حقوقی باید پیشنهاد موارد قابل درج در لوایح مذکور را به دبیرخانه اعلام و پس از جمع‌بندی ارسال کند تا با استناد به سیاست‌های کلی نظام و سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های برنامه هفتم جایگاه محیط زیست در لایحه بودجه و برنامه هفتم ارتقا یابد.

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست در ۱۴ معاهده و کنوانسیون  بین‌المللی عضو است، تصریح کرد: این سازمان گام‌های بلندی را در حوزه دیپلماسی محیط زیست برداشته و حضور دائمی و فعال نماینده این سازمان در برخی از این معاهدات و کنوانسیون‌ها ضروری است.

انجم شعاع با اشاره به ضرورت پیگیری ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها گفت: به عنوان نمونه باید رشته حقوق با گرایش محیط زیست داشته باشیم تا دانش‌آموختگان این رشته بتوانند در حوزه محیط زیست به صورت تخصصی وارد عمل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی همچنین به اجرای دقیق قوانین و مقررات و درصورت نیاز به اصلاح آن‌ها تاکید و نهایت دقت مدیران سازمان حفاظت محیط زیست را ضروری دانست./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا