هوا

تشدید قوانینِ کاهش آلودگی هوا در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا با تشدید قوانین، آلودگی هوا را کاهش ‌دهد.

یک مقام ارشد محیط زیست اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا قوانین سخت‌تری را برای کاهش بحران هوای آلوده مطرح و قوانینی پیشنهاد می‌کند تا شرکت‌های دارویی وادار شوند برای پاکسازی فاضلاب از محصولات دارویی، هزینه پرداخت کنند.

“ویرجینیوس سینکویسیوس”، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا گفت: آلودگی هوا همچنان بزرگترین تهدید زیست محیطی برای سلامتی است. تاثیرات آن برای آسیب پذیرترین افراد یعنی کودکان، افراد مسن و بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بدتر است.

کمیسیون اروپا سه قانون را پیشنهاد خواهد کرد که سلامتی و آلودگی آب و هوای آسیب زننده به محیط زیست را هدف قرار می‌دهد. از جمله این الزامات که باید تا سال ۲۰۳۰ اجرایی شود این است که کشورهای اتحادیه اروپا باید محدودیت‌های قانونی الزام آور اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوا را رعایت کنند که به دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت نزدیک‌ باشد.

سال گذشته سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل‌های کیفیت هوا را تشدید کرد و امیدوار بود که کشورها به سمت انرژی پاک هدایت شوند و از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا جلوگیری شود. آلودگی هوا سالانه باعث مرگ زودهنگام ۳۰۰ هزار نفر در اروپا می‌شود.

به گزارش فرانس ۲۴، به گفته کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا، قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا می‌تواند از وقوع چنین مرگ و میرهایی به میزان ۷۰ درصد طی ۱۰ سال آینده جلوگیری کند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا