شهرو محیط‌زیست

دیپلماسی شهری، ابزاری برای توسعه شهرها

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: دیپلماسی شهری ابزاری برای توسعه شهرها به شمار می رود.

غلامزاده در همایش فرصت های سرمایه گذاری اراک که با حضور سفرای کشورهای کوبا، سنگال، قزاقستان، مجارستان، نیکاراگوئه، اوگاندا برگزار شد، با بیان اینکه موضوع سرمایه گذاری موضوعی مقطعی نیست و نیازمند مقدمه و موخره است، اظهار کرد: این رویداد از فرصت های دیپلماسی شهری برای اراک استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول سالهای اخیر مسئله دولت های محلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چراکه بسیاری از اقدامات از سوی دولت های محلی و شهرداری ها انجام می گیرد، گفت: چالش های حوزه شهری در واقع بین شهرها مشترک است و آنها می توان تجارب را در اختیار یکدیگر قرار دهند و دیپلماسی شهری به این امر کمک می کند.

غلامزاده با اشاره به توانمندی های اراک، گفت: این شهر به لحاظ فرهنگی و موقعیت جغرافیایی ظرفیت های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که می تواند یکی از منابع درآمدی پایدار باشد و به واسطه دیپلماسی شهری می توان این پتانسیل را معرفی کرد و البته نزدیکی اراک به تهران، بستری برای توسعه گردشگری در این شهر است و حتی در کنار جذب گردشگر می توان سرمایه گذار در این حوزه به خوبی جذب کرد.

وی تصریح کرد: مشارکت مردمی یکی از مباحث مدنظر در حوزه مدیریت شهری به شمار می رود و این امر فرصت های خوبی را به لحاظ مدیریت هزینه ها در اختیار مدیریت شهری قرار می دهد، همچنین توسعه زیرساخت ها از جمله محیط زیست می تواند در توسعه شهرها و تامین منابع اولیه برای توسعه زیرساخت های این حوزه اثربخش باشد.

دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی تاکید کرد: این همایش هدف نهایی نیست، بلکه نقطه عطفی در سلسله اقدامات توسعه ای شهر اراک است و مجمع نیز آمادگی همکاری با شهرداری اراک دارد تا گام موثری در توسعه شهر اراک برداشته شود./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا