توسعه پایدارمحیط زیست در صنعت و معدن

ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال زایی پایدار مهمترین رویکرد قانون هوای پاک است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: مهمترین رویکرد کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک، حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال زایی در راستای توسعه پایدار است.

اقبال حمیدی با بیان این مطلب در سیزدهمین جلسه کمیسون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان، بر ایجاد تعادل بین حل مسایل و مشکلات زیست محیطی و درخواست تولید کنندگان در اجرای فعالیت های مشروط به رعایت ضوابط زیست محیطی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین اولویت های کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک که مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، رفع مشکل کارآفرینان، سرمایه گذاران و طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی است که سعی می شود با حفظ قوانین و مقررات زیست محیطی در ایجاد توسعه پایدار تسهیل گری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: طبق ماده۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان هم با اشاره به اینکه بر هدایت و همراهی سرمایه گذاران در تسهیل شرایط اقدام می شود؛گفت: رویکرد ما با توجه به پتانسیل های مناسب کشاورزی در استان کردستان، ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه و اشتغال زایی خواهد بود.

کیومرث حبیبی اضافه کرد: تسهیل شرایط و همراهی با سرمایه گذاران در جریان اخذ مجوزها و استعلامات با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های قانونی و ایجاد توسعه ای در خور نام استان کردستان از مهمترین اهداف است.

در این جلسه که با حضور اعضا مدعو برگزار شد، ۱۶ فقره طرح متقاضیان در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و دامپروروی، صنایع بسته بندی و تبدیلی وخدماتی از شهرستان های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت که با همگی آنها موافقت صورت گرفت./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا