تغییرات اقلیمی

درخواست کمک ۲۰ کشور خسارت‌دیده از بحران اقلیمی

۲۰ کشور جهان موسوم به V20 اعلام کردند که کشورهای ثروتمند باید به طور فوری به کشورهای فقیرِ خسارت دیده از بحران آب و هوایی کمک کنند.

کشورهای در حال توسعه اعلام کردند: کشورهای ثروتمند باید فورا برنامه‌ای تهیه کنند تا به کشورهایی که دچار وضعیت شدید آب و هوایی هستند، کمک شود زیرا ناکامی در انجام اقدامات اولیه در بخش بحران آب و هوایی باعث آسیب پذیری فزاینده آنها شده است.

V20- متشکل از ۲۰ کشور آسیب پذیر است که با بدترین تاثیرات بحران آب و هوایی روبرو هستند و کمترین توان مقابله با این بحران را دارند. کشورهای عضو پیشنهاداتی را ارائه کردند که چگونه کشورهای ثروتمند باید برای جبران خسارت و آسیب ناشی از بحران آب و هوایی کمک کنند.

احتمال می رود خواسته‌های آنها موضوع کلیدی در نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد Cop27 است که شش نوامبر در مصر آغاز می شود. ضرر و زیان به فاجعه ‌بارترین تاثیرات ناشی از بحران اقلیمی مانند طوفان یا سیل شدید مانند آنچه به تازگی در پاکستان رخ داده، اشاره دارد.

وزیر محیط زیست مالدیو به روزنامه گاردین گفت: این شکست ثروتمندترین کشورهای جهان در کمک به کشورهای فقیر برای ایجاد انعطاف پذیری در برابر شرایط شدید آب و هوایی است. به عنوان مثال می توان به ساخت دیوارهای دریایی یا حفظ موانع طبیعی سیل اشاره کرد./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا