محیط زیستهوا

اعزام  تیم کارشناسی ایران به عراق برای بازدید از یک کانون‌ بحرانی گرد و غبار

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و مدیریت پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست از اعزام تیم کارشناسی هفت نفره برای بازدید از یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در عراق که بر ایران نیز تاثیر می‌گذارد، خبرداد.

 نشست منطقه‌ای وزیران محیط زیست با حضوروزیران و مقامات ارشد محیط زیستی ۱۱ کشوردر تیرماه سال جاری برگزار شد و در این نشست ضرورت اقدام عملی برای مقابله با طوفان‌های گردوغبار، توسعه برنامه اقدام منطقه‌ای برای حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار گرفت. همچنین ایده توسعه توافقنامه منطقه‌ای به منظور تقویت و افزایش همکاری‌های کشورهای منطقه پذیرفته شد. به گفته علی سلاجقه – رییس سازمان حفاظت محیط زیست-  گروه کارشناسی آماده شد تا با تبادل آن‌ها در میان کشورهای ایران، عراق و سوریه اقدامات لازم برای کنترل گرد و غبار به‌صورت عملیاتی انجام شود.

با گذشت سه ماه دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و مدیریت پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که یک تیم کارشناسی هفت نفره برای بررسی یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در هفته جاری به عراق اعزام شده‌ است.

علی محمد طهماسبی بیرگانی  افزود: به دنبال پیگیری‌های بسیاری که درعراق انجام شد، پنجشنبه (۲۱ مهرماه) از وزارت خارجه اطلاع داده شد کشور عراق می‌تواند طبق درخواست سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ ۲۴  تا ۲۷ مهرماه پذیرای تیم کارشناسی تایید شده توسط سازمان باشد، یعنی با ارتباطی که با وزارت خارجه و سفارت ایران در بغداد برقرار کردیم، پذیرفتند که مجوزهای خروج و تاییدیه‌های قانونی رابگیریم.

وی درباره تیم کارشناسی که به عراق اعزام شده است، گفت: این تیم کارشناسی متشکل از هفت عضو از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت امور خارجه، سازمان مدیریت بحران است. این نهادها عضو ستاد ملی گردو غبار هستند و خوشبختانه این یک تیم کاملا کارشناسی است.

طهماسبی بیرگانی در پایان گفت: کارشناسان قرار است از یک کانون بحرانی گرد و غباردر عراق که بر کشور ما نیز تاثیر بسیار زیاد و شدت بالایی دارد، بازدید کنند و به دلیل اینکه هدف ما از این بازدیدها مشخص شدن نوع عملیات است، درگام‌های بعدی تیم عراقی باید با مراجعه به ایران از تجربیات، کمکی‌های آموزشی و انتقال دانش و فناوری‌های ما استفاده و شروع به اقدامات عملیاتی می‌کند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا