محیط‌زیست و فناوری

عرضه محلول‌های سبز برای از بین بردن لکه‌ها از سطوح مختلف در کشور

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پردیس فناوری نانو سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، با استفاده از نانو فناوری، محلول‌های دوستدار محیط زیست را برای از بین بردن انواع لکه‌ها بر روی سطوح مختلف به بازار معرفی کردند.

تدین، یکی از محققان این شرکت‌ فناور تولید لک‌برهای نانویی را از محصولات این شرکت نام برد و گفت: این محصول در انواع مختلف به منظور از بین بردن لکه‌های سطوح آشپزخانه تا جوهر و کربن زدا و لکه‌های چسب است.

وی یکی از انواع این محصول را اسپری لکه‌بر همه کاره دانست که با قابلیت حمل آسان با استفاده از نانو تکنولوژی برای پاک کردن سریع انواع لکه‌های مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، روغن، لوازم آرایشی، خودکار و جوهر از روی لباس، انواع پارچه، مبل، فرش، کفش و هر سطح دیگری استفاده می‌شود.

تدین با بیان اینکه این محصول به صورت اسپری تولید شده است، اظهار کرد: به محض ایجاد لکه، محلول بر روی لکه اسپری می‌شود و با کشیدن پارچه تمیز بر روی آن، لکه ایجاد شده از بین می‌رود.

این محقق با بیان اینکه این محصول دارای تاییدیه دانش‌بنیان است، ادامه داد: این اسپری با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تولید شده است.

وی اسپری لکه‌بر جوهر و خودکار را از دیگر محصولات تولید شده در این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: اسپری لکه‌بر جوهر، خودکار و ماژیک با استفاده از تکنولوژی نانو به طور تخصصی جهت پاک کردن لکه‌ها و خطوط رنگ‌های مختلف خودکار، جوهر و ماژیک بر روی سطوح مختلف مانند انواع پارچه‌ها، لباس، فرش، روکش صندلی خودرو، تخته وایت برد، سرامیک، چوب و چرم به تولید رسید.

تدین با بیان اینکه این اسپری قادر است در مدت چند ثانیه بدون نیاز به شست‌وشو، لکه خودکار را پاک کند، توضیح داد: برای استفاده از این محلول لکه‌بر، باید محلول بر روی لکه مورد نظر اسپری شود و بعد از ۳۰ ثانیه، با یک پارچه سفید تمیز روی خطوط خودکار کشیده شود تا لکه پاک شود.

وی تاکید کرد: در صورت باقیماندن لکه‌های قدیمی خودکار و جوهر نیاز است تا این فرآیند مجددا تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات با محیط زیست سازگار هستند.

تدین با اشاره به تولید اسپری‌های پاک‌کننده لکه لباس‌ها، گفت: این اسپری برای از بین بردن انواع لکه‌های لباس برای انواع لباس‌های سفید و رنگی به منظور پاک کردن یقه و سرآستین لباس‌ها کاربرد دارد.

این محصول در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو که از ۹ تا ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود، عرضه شد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا