انرژی‌های پاک

ضرورت توجه ویژه به افزایش سهم انرژی‌های نو

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: ارتقاء و افزایش سهم انرژی‌های نو و تجدید پذیر در تامین انرژی به عنوان یک ضرورت مهم باید در استان مورد توجهی جدی قرار گیرد.

مهدی خادمی بیان کرد: امروز صنایع بزرگ فارس این آمادگی را دارند که برای تامین انرژی مورد نیازشان در طرح‌های توسعه‌ای، نسبت به راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر اقدام کنند.

به نقل از استانداری فارس خادمی ادامه داد: با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در تولید برق از جمله کمبود آب و مشکل تامین آن و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی‌های فسیلی، تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر راهکاری مطلوب در این زمینه است.

همچنین با اشاره به روند کُند و زمان بر بررسی تقاضاهای سرمایه گذاری در استان در گذشته گفت: باید سریع ترین و روانترین فرآیندهای اداری را برای سرمایه‌گذاری اتخاد کنیم تا سرمایه‌گذار با سهولت و در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کند.

خادمی عنوان کرد: فارس از شرایط مساعدی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی های تجدیدپذیر برخوردار است و مدیریت ارشد استان آمادگی دارد تا فرآیندهای مرتبط در این حوزه را تسهیل کند.

او خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای اجرای طرح راه‌اندازی سامانه های خورشیدی در فارس تاکنون ۸۶۳ سامانه خورشیدی در این استان نصب و راه‌اندازی شده است. این سامانه‌ها با توان تولیدی ۵ هزار و ۶۵۸ کیلووات و سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیون و۱۳۲  هزار میلیون ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه‌اندازی شده است.

خادمی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت بخش دولتی سامانه‌های خورشیدی تعداد ۲۲ نیروگاه با توان تولیدی ۱۷۰ کیلو وات با سرمایه گذاری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شد./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا