توسعه پایدارمحیط زیست

نماینده اردکان: سلامت محیط زیست با توسعه پایدار تضمین می‌شود

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت محیط زیست می تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار، تضمین شود به شرط آنکه همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت محیط زیست نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، محمدرضا دشتی در نشست با سرپرست این اداره کل با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است اظهار داشت: این روزها تبعات آلودگی های زیست محیطی ناشی از رشد صنایع تنها به این شهرستان خلاصه نمی شود و این معضل متوجه تمام استان یزد است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان یزد با داشتن صنایع و معادن زیادی که طی دهه های اخیر احداث شده، ظرفیت ایجاد واحدهای آلاینده جدید را ندارد.

وی در ادامه ورود مهاجرین به شهرستان اردکان را یکی از چالش های توسعه صنعتی این شهرستان خواند و افزود: در کنار معضلات محیط زیستی، چالش های فرهنگی و اجتماعی از جمله آسیب های ورود مهاجرین به اردکان بوده است.

وی اظهار کرد: امروزه، مقابله با مسائل زیست محیطی و ایجاد محیط زیستی مناسب برای زندگی انسان، به یکی از مهمترین دغدغه های دولتها در سراسر دنیا تبدیل شده، از این رو گفتمان مشترک برای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار در بین مسئولین استان و نخبگان امری ضروری می باشد.

سیدرضا نورانیان سرپرست حفاظت محیط زیست استان هم گفت: بنده و همکاران محیط زیست استان بر خود وظیفه دانستیم که با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل مربوط به محیط زیست استان، قابلیت ها، محدودیت ها و چالشهایی که در این حوزه وجود دارد دیدار و گفتگو داشته باشیم و از نقطه نظرات نمایندگان برای رسیدن به محیط زیستی سالم و پایدار بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استان یزد به عنوان یکی از استان های صنعتی و معدنی کشور همواره در مسیر پر شتاب توسعه بوده و این امر خطرات و تهدیداتی را برای محیط زیست به همراه داشته، افزود: حفاظت از محیط زیست به معنی حفظ حیات و سلامت انسان و سایر زیستمندان است، موضوعی که متأسفانه با توسعه نامتوازن به شدت دچار چالش شده و به خطر افتاده است./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا