محیط زیست در صنعت و معدن

معادن و شرکت‌ها باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معادن و شرکت‌های تولیدکننده باید استانداردهای موجود را رعایت کنند و دستگاه قضایی نیز به عنوان یک خط قرمز و به عنوان یک حق عامه، حفظ محیط زیست را مورد توجه دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع کارکنان قضایی و اداری شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه کار در قوه قضاییه و در دادگستری ها از نظر کمیت و کیفیت متفاوت از سایر حوزه هاست، تاکید کرد: خدمت کردن در یک نظام الهی، ولایی و اسلامی یک افتخار بزرگ است.

وی با تاکید بر این مطلب که خدمت به مردم یک ارزش است، عنوان کرد: تکریم مردم در زمان مراجعه به دستگاه قضایی یک اولویت است و در این مسیر باید خودمان را در مقابل مردم خدمتگزار بدانیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دادگستری ها پرمراجعه ترین دستگاه ها هستند، گفت: مردم دستگاه قضایی را ملجاء و پناهگاه خود می دانند و به این دستگاه اعتماد دارند.

وی با تاکید بر این مطلب که صدور حکم‌قانونی و اجرای عدالت با وجود حجم بالای مراجعات به دستگاه قضایی بر دشواری های کار در این حوزه می افزاید، گفت: با احتساب پرونده های اجرای احکام، در شش ماهه امسال بالای ۶ هزار و ۳۰۰ پرونده به حوزه قضایی شهرستان وارد  شده و نرخ رسیدگی به پرونده ها در این حوزه قضایی بیش از ۱۰۳ درصد بوده است.

حمیدی از مردم شهرستان شهربابک به عنوان مردمی مومن و انقلابی یاد کرد و ادامه داد: از تمامی تلاش های انجام شده در دستگاه قضایی شهرستان شهربابک در راستای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مردم تقدیر می نمایم.

حمیدی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه نیروی انسانی، فضای اداری و مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی، گفت: امیدواریم دولت به مسائل معیشتی تلاشگران دستگاه قضایی توجه ویژه تری داشته باشد.

حمیدی تاکید کرد: در دستگاه قضایی وظیفه احقاق حق و اجرای عدالت را بر عهده داریم و اگر تکلیف و وظیفه خود را انجام ندهیم موجب نارضایتی مردم می شود و دغدغه ها و مشکلات موجود تاثیری در روند خدمتگزاری قضایی به مردم ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه روند رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی شهربابک مطلوب است، بیان کرد: تلاش می شود کمبود کادر قضایی و نبود دادگاه کیفری یک در شهرستان شهربابک جبران شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آلایندگی صنایع از مشکلات شهرهای صنعتی در کشور است، گفت: شهرستان شهربابک در این زمینه مشکلاتی دارد و در این رابطه ضمن آنکه باید چرخ صنعت در شهرستان ها بچرخد، باید به مسائل محیط زیستی نیز توجه لازم صورت گیرد.

حمیدی یادآور شد: معادن و شرکت‌های تولیدکننده باید استانداردهای موجود را رعایت کنند و دستگاه قضایی نیز به عنوان یک خط قرمز و به عنوان یک حق عامه، حفظ محیط زیست را مورد توجه دارد.

وی گفت: براساس اقدامات در دست انجام در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش می شود که از آلایندگی صنایع این شهرستان بکاهیم و گلایه مندی مردم نیز در این زمینه برطرف شود./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا