سلامتی و محیط‌زیستمحیط زیست

بیش از ۹۰ درصد “شکایت مردمی” از مراکز تهیه و توزیع غذا است 

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: در شش ماهه اول امسال بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۵ مورد شکایات مردمی در سیستم رسیدگی به شکایات (۱۹۰) ثبت شده است که ۹۹.۶ درصد شکایات مردمی  از مراکز تهیه و توزیع غذا است. 

سید مهدی میرجهانیان اظهار داشت: ۵۵ هزار و ۷۴۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۰ هزار و ۳۶۱ اماکن عمومی، ۸۹۰ اماکن بین راهی و ۱ هزار و ۱۵۵ سامانه آبرسانی در استان اصفهان وجود دارد. 

وی به آمار بازرسی‌ها در نیمه اول امسال اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۲۲ هزار و ۴۵۱ بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱ هزار و ۲۹ بازرسی از اماکن عمومی و ۲ هزار و ۳۰۶ بازرسی از اماکن بین راهی، ۲ هزار و ۲۰ بازرسی از سامانه آبرسانی انجام شده است و ۴۲۲ هزار مورد کلرسنجی انجام شده که ۹۹.۳ دهم درصد مطلوبیت کلرسنجی آب شهری و ۹۸.۲ دهم درصد کلرسنجی آب روستایی دیده شده است. 

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: بالغ بر ۲۵ هزار نمونه برداری میکروبی از آب شرب انجام گرفته که ۹۹.۹۹ درصد مطلوبیت میکروبی آب شرب شهری و ۹۹.۸۲ درصد روستایی گزارش شده است. 

وی با اشاره به ۱۳۲ مورد بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شش ماهه اول امسال، گفت: همچنین ۴۳ مورد نظارت بر سیستم‌های فاضلاب و دفع فاضلاب انجام شده است. 

میرجهانیان عمده چالش‌های پیش روی بهداشت محیط را آب، هوا، آلودگی زیست محیطی و دفن فاضلاب و پساب ناشی از تصفیه فاضلاب عنوان کرد و افزود: در نیمه اول امسال همچون نیمه اول سال گذشته هیچ روز پاکی نداشتیم و ۱۲۸ روز سالم در نیمه اول سال گذشته ثبت شده است که این رقم در نیمه اول امسال به ۹۴ روز می‌رسد. 

وی گفت: بالاترین آمار شکایات مردمی را از وضعیت زباله‌های شهری گزارش شده است که در معابر عمومی شاهد سرریز شدن شیرابه‌های هستیم که خطر جدی برای بهداشت محیط است. 
میرجهانیان طرح جدید جمع آوری زباله را برای بهداشت محیط، غیر بهداشتی خواند و گفت:تصاویر متعددی از تجمع زباله ها در سطح شهر به بهداشت محیط گزارش شده است. 

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان، تعداد نظارت بر مراکز بهداشتی درمانی بیمارستان‌ها را در شش ماهه اول امسال بالغ بر ۱۴۳ مورد اعلام کرد و گفت: ۴۵۰ صنعت آلوده کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد. 

وی به واردات قاچاق سم‌های کشاورزی غیر استاندارد از عراق و چین اشاره کرد و بیان داشت: میزان مواد سمی خطرناک و فلزات سنگین هشت محصول مهم کشاورزی از جمله سیب، پرتقال و پیاز و سیب زمینی و غیره از سوی جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت ارزیابی و مورد سنجش قرار می‌گیرد. 

میرجهانیان گفت: ازدیاد جمعیت سگ‌های ولگرد، افزایش چایخانه‌ها از معضل‌های پیش رو در بهداشت محیط است. 

وی افزود: بدنبال کاهش منابع آبی، آب شرب از  ۷۶ حلقه چاه تامین می‌شود که سنجش سلامت آب از اولویت‌های بهداشت محیط است./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا