پسماند و بازیافت

ناوگان مدیریت زباله روتردام میزبان یک ویژگی جدید

مسئولان روتردام برای افزایش کارایی و کاهش انرژی در زمینه مدیریت جمع‌آوری پسماند، کانتینر «کمپکتور» برقی را وارد ناوگان خودروهای زباله جمع‌کن کردند که قابلیت فشرده کردن زباله‌ها را در مدت زمانی سریع‌تر دارد و می‌تواند در نقاط مختلفی با بیشترین زباله که پاکبان‌ها حضور دارند، خدمات‌رسانی کند.

شهرداری روتردام هفته گذشته از معرفی یک نوآوری دیگر در زمینه توسعه و مدیریت دایره‌ای و پایدار پسماند خبر داد. این ابتکار که احتمالاً برای نخستین بار در جهان انجام شده است، در واقع یک کانتینر زباله است که بلافاصله محتویات پسماند را فشرده می‌کند و برای این منظور از برق باتری استفاده می‌کند؛ این نوع پردازش منحصربه‌فرد است و در روتردام نیز توسعه یافته است.

فشار دادن ضایعات بلافاصله در ظروف زباله امر جدیدی نیست و در حال حاضر نیز چندین مورد از این وسایل نقلیه در روتردام مشغول فعالیت است. فشرده‌سازی فوری زباله‌ها به اطمینان از کارایی بیشتر در این فرآیند کمک می‌کند، زیرا کانتینر کندتر پر می‌شود و می‌تواند برای مدت طولانی‌تری قبل از رفتن به محل دفع کار کند. توانایی کار کردن در ساعات طولانی‌تر از نظر اکولوژیکی بسیار مهم است زیرا این کانتینرها انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

معمولاً در روتردام چنین کانتینرهایی در پارک‌های محیط زیستی قرار دارند و به شبکه برق وصل می‌شوند. اکنون، به لطف آخرین ویژگی افزوده شده به ناوگان مدیریت زباله روتردام، یک کانتینر کمپکتور (فشرده‌ساز) می‌تواند با باتری کار کند. این به کامیون کانتینری اجازه می‌دهد تا آزادانه و بدون نیاز به مکان دائمی حرکت کند.

این ویژگی باعث می‌شود که برای مثال، کانتینر جدید نزدیک‌تر به جایی قرار بگیرد که پاکبان‌ها کار می‌کنند. چنین اقدامی برای موقعیت‌هایی که در آن زباله‌های زیادی باید همزمان جارو شوند، مانند جشنواره‌ها، رویدادها یا فصل برگ‌ریزان کاربری بالایی دارد؛ چرا که پاکبان‌ها می‌توانند زباله‌ها را به طور مستقیم داخل کمپکتور برقی بریزند.

همچنین، شهرداری توضیح می‌دهد که کانتینرهای معمولی برای این فرآیند مناسب نیستند، زیرا پاکبان‌ها نمی‌توانند زباله‌ها را به درستی در آنها پردازش کنند؛ این شرایط می‌تواند باعث ایجاد ضایعات و بوی نامطبوع شود؛ از این‌رو ایده یک کانتینر متحرک با مکانیزم فشرده‌سازی به وجود آمده است.

در نهایت، این وسیله نقلیه جدید در خدمت اهداف روتردام برای داشتن شهری با هوای پاک است؛ به همین دلیل است که خودروها و ماشین‌هایی که آلاینده منتشر نمی‌کنند، مانند کانتینرهای کمپکتور باتری‌دار، هر روز بیشتر می‌شود./منبع : ایمنا

ناوگان مدیریت زباله روتردام میزبان یک ویژگی جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا