توسعه پایدارمحیط زیستمدیریت و محیط زیست

اجرای نظام مدیریت سبز در شهرداری تهران برای دومین سال متوالی

معاون توسعه و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پیاده سازی و اجرای نظام مدیریت سبز در حداقل یک ساختمان از ساختمان‌های مناطق ۲۲ گانه برای دومین سال با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در حال انجام است.

سعید احمری با استناد به الزام اجرای نظام مدیریت سبز و تاکید بر نقش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان ناظرعالیه بر حسن اجرای این مهم در کلیه ساختمان‌های شهرداری تهران، تشکیل دبیرخانه نظام مدیریت سبز در شهرداری تهران، تشکیل کارگروه داخلی مدیریت سبز، برگزاری دوره عمومی آموزشی مدیریت سبز مختص کلیه پرسنل شهرداری تهران، برگزاری جلسات متعدد کارگروه داخلی مدیریت سبز جهت تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت سبز در شهرداری تهران، تدوین فرآیند صدور گواهینامه مدیریت پسماند برای سازمان های متقاضی و ابلاغ آن به مناطق ۲۲ گانه با همکاری سازمان مدیریت پسماند و نظارت بر صدورگواهینامه مدیریت پسماند برای سازمان‌های متقاضی را از اهم اقدامات صورت گرفته در این راستا برشمرد.

معاون توسعه و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین از پیش‌بینی پیاده‌سازی این نظام در ۲۲ ساختمان در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و با اشاره به اهمیت اجرای هرشش شاخص اصلی مدیریت سبز در ساختمان‌های شهرداری تهران و تاثیرات آن بر کاهش چشمگیر مصرف انرژی در مجموعه شهرداری تهران، ادارات محیط زیست شهرداری مناطق ۲۲ گانه را متعهد به پیاده‌سازی نظام مذکور در ساختمان‌های منتخب کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشبرد اهداف نظام مدیریت سبز و تحت پوشش قرار دادن کلیه ساختمان‌های تحت تملک شهرداری، اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار برنامه‌هایی همچون تشکیل جلسات کارگروه راهبری و سیاستگذاری در شهرداری تهران، تسری اجرای نظام مدیریت سبز در سایر ساختمان‌های شهرداری، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در سطوح  پرسنل، کارشناسان حوزه تخصصی و مدیران را نیز در دستور کار  خود به عنوان برنامه‌های آتی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیریت سبز به‌کارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف محیط زیستی با سازماندهی و برنامه‌ریزی است. درواقع مدیریت سبز شامل مجموعه‌ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمری است که در سطوح مختلف دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی صورت می‌گیرد تا وضعیت مطلوب را برای حفظ منابع به همراه داشته باشد. شهرداری تهران در راستای تحقق بند “ز” ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه که بر اجرای مدیریت سبز تاکید دارد، اقدام به پیاده‌سازی و استقرار این نظام و تدوین شیوه‌نامه اجرایی آن در سطح شهرداری تهران کرده است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا