پسماند و بازیافت

میانگین روزانه تولید پسماند شهری در کشور ۸۰۰ گرم است

عضو شورای راهبردی پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط‌زیست و عضو هیئت‌مدیره کانون بازیافت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هم گفت: میانگین میزان تولید پسماند در کشور ۸۰۰ گرم است.

ابوعلی گلزاری در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست با بیان اینکه به آینده مدیریت پسماند امیدوار نیستیم، تصریح کرد: مدیریت پسماند بحث رفتاری است که باید آن‌قدر درست رفتار کرده و آموزش ببینیم تا یاد بگیریم.

وی با اشاره به اینکه حتی در دانشگاه‌های کشور علی‌رغم برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های متعدد، تفکیک پسماند نداریم، اضافه کرد: اسناد بالادستی و چشم‌انداز خوبی در حوزه مدیریت پسماند وجود دارد؛ اما به‌درستی به این اسناد عمل نمی‌کنیم.

عضو شورای راهبردی پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط‌زیست و عضو هیئت‌مدیره کانون بازیافت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه میانگین روزانه تولید پسماند شهری در کشور ۸۰۰ گرم و میانگین روزانه تولید پسماند روستایی در کشور ۵۰۰ گرم است، ادامه داد: هر روز ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود.

به گفته گلزاری، اقتصاد چرخشی، جایگزینی مناسب و پایدار برای اقتصاد خطی است که برخی از کشورها و بسیاری از بنگاه‌های تولیدی و تجاری – بازرگانی کشورهای توسعه‌یافته، مطالعات و فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه شروع کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: اقتصاد چرخشی در سراسر جهان به‌عنوان شیوه‌ای برای افزایش غلبه بر مدل‌های تولید و مصرف فعلی بر اساس رشد مداوم اقتصادی و افزایش توانایی منابع تولیدی است که با ترویج پذیرش الگوهای بسته تولید درون نظام اقتصادی چرخشی، با هدف افزایش بهره‌وری، منابع تولیدی و حفظ محیط‌زیست را هم‌زمان موردتوجه قرار می‌دهد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا